spot_img
- Publicitate -

Axinia (AUR), întrebare de baraj pentru Ursula von der Leyen: Chiar vreţi să falimentaţi industria auto europeană?

Data:

Europarlamentarul AUR Adrian Axinia, membru al grupului ECR (Conservatorii și Reformiștii Europeni) din Parlamentul European, alături de alți colegi, au trimis o întrebare Comisiei Europene privind posibilitatea renunţării la anumite sancţiuni prevăzute de regulamentele 631/2019 şi 851/2023 ale Uniunii Europene care vizează normele de poluare pentru automobile.

- Publicitate -

Demersul a pornit de la cazul punctual al grupului Stellantis, din care fac parte mărcile Citroen, Peugeot, Opel, Fiat sau Alfa Romeo, care a anunţat că se vede obligată să reducă producţia unor motoare cu combustie internă pentru a nu plăti amenzi colosale, care pot ajunge şi la 15 miliarde de euro, prevăzute de regulamentele europene.

În opinia eurodeputatului Axinia, pe fondul stagnării pieţei automobilelor electrice, aceste reglementări draconice pot distruge competitivitatea industriei auto europene.

“Întrebare privind sancțiunile pentru producători din 2025 prevăzute de Regulamentul privind emisiile de CO2 de la vehiculele ușoare. Compania Stellantis a declarat recent, printr-un purtător de cuvânt, că va reduce semnificativ producția de vehicule endotermice pentru a evita suportarea sancțiunilor prevăzute de Regulamentul 631/2019 privind autoturismele noi și vehiculele utilitare ușoare noi (articolul 8) începând cu 2025. Această decizie este rezultatul eșecului vânzării de vehicule electrice în toată Europa, cu mult sub estimările și obiectivele de mediu preconizate pe care UE le-a stabilit. Această situație plasează aproape toți producătorii în afara limitelor și, prin urmare, pasibili de sancțiuni, cu riscul unor amenzi de până la 15 miliarde de euro. Întreb, prin urmare, Comisia Europeană: 1. Dacă, în lumina situației stagnante a pieței de mașini electrice, nu consideră necesară revizuirea sancțiunilor preconizate pentru producători începând cu 2025? 2. Dacă nu consideră că este necesar să se efectueze o revizuire cuprinzătoare a sistemului Regulamentului 851/2023 înainte de 2026, așa cum sa prevăzut inițial la considerentul 30?”, se arată în demersul conservatorilor şi reformiştilor din Parlamentul European.

Mâine se deschide METAL SHOW & TIB 2025, cel mai mare târg tehnic din România!

București, 12 mai 2025 — Între 13 și 16 mai, pavilionul B2 din ROMEXPO devine HUB-ul inovației industriale, găzduind METAL SHOW & TIB 2025...
- Publicitate -

Întrebarea lui Axinia este de actualitate în condiţiile tumultului de pe piaţa auto europeană, cel mai mare producător german, Volkswagen, pregătindu-se de închiderea a trei fabrici. Nici România nu este scutită de efecte. Producătorul român Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a demarat un program de disponibilizări voluntare.

“Delirul verde, dacă nu este curmat, poate omorî industria auto europeană. Suntem în situaţia absurdă în care companii opresc producţia pentru că nu au vândut suficiente maşini electrice şi nu sunt îndeplinite nişte cote aberante impuse de Comisia Europeană. Realitatea este că, pur şi simplu, oamenii nu cumpără maşini electrice în ritmul prevăzut şi nu-i putem obliga să facă asta. Bruxelles-ul trebuie să iasă din această logică de economie comunistă centralizată, în care se impun cote şi obligaţii centralizate, şi să lasă piaţa să facă selecţia. Altfel, industria auto va fi pusă pe butuci”, a declarat europarlamentarul Adrian Axinia.

Articol sustinut de grupul ECR (Conservatorii si Reformistii Europeni) din Parlamentul European.

- Publicitate -

Cum ți se pare subiectul?

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

Expunerea la soare fără protecție, risc major pentru sănătatea pielii

O singură arsură solară poate avea consecințe pe termen...

Medicul Carmen Ionică m-a salvat după un diagnostic greșit”

Observatorul Prahovean continuă campania „Doctor bun” dedicată medicilor apreciați...

„Datorită medicului Oana Ignatov am ales Maternitatea Ploiești”

Ioana Arion este o ploieșteancă ce a născut un...
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Măcelăria Pion din Ploiești, mezeluri ca pentru la ei acasă

Gabriel Barbu nu are birou cu vedere panoramică, aflat...

Chic Fleuriste, arta bijuteriilor din flori naturale la Ploiești

În centrul Ploieștiului, în apropierea Sinagogii, pe strada Traian...

Un antreprenor produce sucuri naturale la Urleta. Fără e-uri!

Urleta, satul din Prahova care îmbină istoria cu modernitatea,...
- Publicitate -

Exclusiv

Simion sau Dan? Rezultatele sondajului Observatorul Prahovean

Sondajul Observatorul Prahovean cu privire la opțiunile de vot...

Artown Festival Ploiești caută pereți pentru opere de artă

De trei ani de zile fațadele clădirilor din Ploiești...

Cum a adus un tată dansul la Ploiești pentru copiii speciali

Povestea înființării primei secții sportive pentru copiii cu dizabilități...

Măcelăria Pion din Ploiești, mezeluri ca pentru la ei acasă

Gabriel Barbu nu are birou cu vedere panoramică, aflat...

Zeci de case din Ploiești vor fi demolate. Oamenii sunt disperați

Situație revoltătoare în Ploiești. Aproximativ 50 de case de...

Ai un pont?

Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp la 0785 075 112

- Publicitate -

Știri noi

Tocuri pe biciclete: Paradă de grație în Ploiești

Sâmbătă, 10 mai 2025, în Ploiești, a avut loc...

O nouă înfrângere pe Ilie Oană. Petrolul – Oțelul: 1 – 3

Petrolul Ploiești – Oțelul Galați au disputat, luni, pe...

Reducerea tarifelor la importuri. Bursele americane, în creștere

Acordul dintre SUA și China, privind reducerea tarifelor reciproce...

Ce și cu cât plătim mai mult din cauza creșterii euro

Cursul leu/euro a atins, în această perioadă, un nivel...

Disperare la Filarmonică: „Avem rate și copii de crescut”

Zeci de angajați ai Filarmonicii Paul Constantinescu din Ploiești...
- Publicitate -

Emisiuni

Se poate și la Ploiești. Orașul se schimbă

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Cum poți avea factură de curent pe ”minus”? Secretul fotovoltaicelor

De la 1 iulie, guvernul nu va mai subvenționa...

Tăieri de sporuri și salarii în Primăria Ploiești

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...
- Publicitate -

Vox Publica

Decalogul jurnalistului

Trăim într-o epocă în care oricine poate, cu un...

De ce simțim atâta frică zilele astea?

Crearea a două tabere între membrii aceleiași populații este...

Ploieșteancă din Diaspora după vot: „Stau cu inima strânsă”

Votul din 4 mai a generat o imagine distorsionată...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Ilie Bolojan a anunțat că îl votează pe Nicușor Dan

Invitat la Europa  Liberă, președintele interimar, Ilie Bolojan, a...

Europarlamentarul ECR, Adrian Axinia: ””Am votat sprijinirea industriei auto”

Europarlamentarul Adrian-George AXINIA, membru al biroului Grupului ECR din...

Convenție Extraordinară a Partidului România Acțiune

Sâmbătă, 10 mai, a avut loc Convenția Extraordinară a...

Ponta îl susține pe Simion în turul 2, dar AUR refuză

Clasat pe locul al patrulea în primul tur al...
- Publicitate -

Conducerea PNL, unanimitate pentru susținerea lui Nicușor Dan

Cu puțin înainte ca Marcel Ciolacu să anunțe ruperea...

Ciolacu a ales demisia ca premier. Ce sfat le dă votanților PSD

La o zi după eșecul coaliției PSD-PNL-UDMR de la...

Pe cine susțineți în turul 2: George Simion sau Nicușor Dan? Sondaj

Observatorul Prahovean lansează un nou sondaj de opinie online...

Lasconi pierde șefia USR, Ciolacu dă vina pe Ponta

Va fi cutremur pe scena politică după rezultatele primului...