uber eats.jpg

Despre Uber Eats s-a speculat și zvonit în ultimele luni. Compania a spus încă din 2017 că va avea încă un serviciu nou pentru România și acum, în sfârșit, îl lansează. E vorba de livrat mâncare, dar în câteva condiții diferite de ce există în prezent pe piață.

Uber Eats funcționează ca o piață cu trei tipuri de utilizatori, care se vor regăsi în linii mari și în România. Sunt consumatorii care au un mod convenabil și sigur de a comanda mâncarea pe care și-o doresc, apoi sunt restaurantele care au posibilitatea de a ajunge la mai multi clienți pentru a-și dezvolta afacerea și sunt curierii parteneri. De exemplu, la celelalte servicii Uber mașina trebuie să fie mai nouă de 15 ani. Ei bine, la livrat mâncare poate fi și mai veche. Totodată, poate să aibă și două uși (ceea ce nu e permis la UberX sau Uber Select). Practic, vei vedea curieri pe bicicletă, scutere sau mașini.

Un alt avantaj pe care îl vei tot auzi despre Uber Eats e că e rapid. Asta pentru că reduce aria din care poți comanda, să nu aștepți prea mult după mâncare. Uber susține că în București vrea să fie unul din cele mai rapide servicii de livrare de mâncare. Scopul e ca mâncarea să ajungă la ușă în mai puțin de 35 de minute.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Aplicația Uber Eats e disponibilă în App Store pentru iPhone și Play Store pentru Android, iar contul clasic de Uber funcționează și aici. Alegi din ofertele restaurantelor disponibile, adaugi în coș, stabilești o adresă de livrare și comanzi. Taxa de livrare este de 7,5 lei, iar comanda minimă nu există. Poți, prin absurd, să comanzi un covrig de 1,5 lei și să plătești tot atât.

Poți urmări în aplicație traseul pe care îl parcurge curierul, când ajunge la tine, dar și când a pornit în cursă. Dacă nu ești în aria de livrare, poți comanda în alt punct și poți să te întâlnești cu curierul în acel loc. Poate că e un lucru pe care nu îl vor face mulți, dar se poate. Altfel, îți poate livra până la ușă, așa cum se întâmplă cu toată mâncarea comandată online sau la telefon.

Aria cuprinde zona centrală și cartiere ca Dristor, Parcul Tineretului, Tei, Drumul Taberei sau Pipera cu zona de corporații. Va fi extinsă pe măsură ce va fi cerere. Bucureștenii vor putea folosi aplicația șapte zile pe săptămână, între 10.30 dimineața și 10 seara. E posibil ca orarul să fie extins.

Compania susține că, în timp, aplicația îți învață preferințele și îți oferă niște alegeri cât de cât mai smart. E vorba de inteligență artificială, dar reticența mea vine tocmai din faptul că acest concept a devenit un buzzword. Așa că voi aștepta să experimentez ca să fiu sau nu convins. Altfel, oficial, aplicația folosește machine learning și îți arată opțiuni de meniu personalizate. Îți permite și să alegi din liste deja stabilite, pe diverse criterii, cum ar fi livrare sub 30 de minute, cele mai populare alegeri, cele mai recomandate sau feluri de mâncare vegetariene.

Serviciul e lansat cu 100 de restaurante și ținta Uber e să ajungă la 300 până la finalul anului. Lista e mare, dar uite câteva care să-ți facă o idee de ofertă: City Grill (Trattoria Buongiorno, Restaurant Pescăruș, City Grill, Hanu’ lui Manuc și Hanu’ Berarilor), Pizza Bonita, Pep&Pepper, Japanos Sushi sau El Torito. Mai sunt pe listă Simbio, Atelierul de Tarte, BurgerVan, Finca by Alioli sau Fish House.

Un lucru mai puțin interesant pentru utilizatori obișnuiți, dar care s-ar putea dovedi extrem de util pentru restaurante, este că au propria lor platformă în care să verifice interesul pe care mâncarea lor îl stârnește. Platforma Restaurant Manager, primită pe-o tabletă pe care o folosesc să gestioneze comenzile, le pune la dispoziție restaurantelor statistice despre ore de vârf, cele mai populare feluri de mâncare, satisfacția clienților sau eficiența.

sursa: playtech.ro