Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

campanie-alcool.jpg

În anul 2017, în România, ponderea accidentelor rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan a fost de 6,4% din totalul accidentelor, acestea situându-se la jumătate față de media europeană, care este de aproximativ 13% accidente rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan din totalul accidentelor grave produse, a anunțat IGPR, care spune că un rol important pentru reducerea evenimentelor rutiere îl are „toleranța zero în ceea ce privește imbibația alcoolică în sânge a șoferilor”.

„În România, numărul accidentelor rutiere produse pe fondul consumului de alcool la volan este la jumătate față de media europeană. O contribuție esențială la această diferență o are faptul că în țara noastră conducerea sub influența alcoolului este interzisă. Experiența acumulată la nivel european arată faptul că, în anul 2016, peste 5.000 de vieți ar fi putut fi salvate dacă șoferii implicați în accidente nu ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice. Tendința la nivel european este de a reduce cât mai mult sau de a duce la zero limita de alcool pentru șoferi, astfel încât traficul să fie mai sigur. În anul 2017, în România, ponderea accidentelor rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan a fost de 6,4% din totalul accidentelor, acestea situându-se la jumătate față de media europeană, care este de aproximativ 13% accidente rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool la volan din totalul accidentelor grave produse”, a anunțat IGPR.

Trebuie precizat că, în România, conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană având o imbibație alcoolică în sânge de peste 0,8 g/1 este considerată infracțiune. Sub această valoare, fapta constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile.

„În ultimii 10 ani, la nivel național, această pondere a accidentelor rutiere grave produse având ca principală cauză conducerea sub influența băuturilor alcoolice a fost relativ constantă. Comisia Europeană estimează că aproximativ 25% din accidentele mortale produse în Uniunea Europeană au legătură cu conducerea sub influența băuturilor alcoolice și că cel puţin 5.120 de decese ar fi putut fi împiedicate, în 2016, dacă șoferii implicaţi în accidente nu ar fi fost sub influența băuturilor alcoolice. Comisia Europeană recomandă o limită legală a concentraţiei de alcool în sânge de maximum 0,5 g/1, mai scăzută (maximum 0,2 g/1) pentru şoferii începători şi pentru cei profesionişti (transport de persoane sau marfă). În România, alături de Cehia, Ungaria şi Slovacia, nu este reglementată o astfel de limită, conducerea autovehiculelor de către persoane aflate sub influenţa băuturilor alcoolice fiind interzisă”, se mai precizează în comunicatul de presă al IGPR.


Auto-moto
  • Vineri, 13 Aprilie 2018
  • De Roxana Tănase

Două accidente rutiere în Câmpina

Vineri, 13 - zi cu ghinion, ar putea să spună scepticii. La diferență mică de timp, la Câmpina au avut loc două accidente rutiere, în care victime au fost un biciclist și un pieton. Primul accident rutier...

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești