gand.jpg

Imagini înfiorătoare cu saloane de spital sub orice critică fac înconjurul mediului online. Dezastru, dezinteres, furt masiv. La polul opus sunt și spitale publice care arată că se poate și altfel, că există și manageri responsabili care nu își bat joc de pacienți, personalul medical și banul public.

Peste o cincime dintre pacienţii internaţi la spitalele de stat din România sunt nemulţumiţi sau foarte nemulţumiţi de curăţenia din spitale, iar tot atâţia au fost nevoiţi să îşi cumpere singuri medicamente sau alte materiale sanitare în perioada internării, arată un studiu al Observatorului Român de Sănătate.

Aproape 5.000 de pacienţi au declarat că li s-au solicitat bani sau atenţii de către personalul medical, în timp ce 8 din 10 au spus că sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de modul în care medicul i-a îngrijit. Ministrul Sănătăţii Sorina Pintea spune că se aştepta să fie mai mulţi pacienţi care să se plângă de serviciile medicale şi de curăţenia din spitale, iar legat de faptul că unii pacienţi au fost nevoiţi să îşi cumpere singuri medicamente, a spus că acestea pot fi decontate de spital.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Satisfacția pacienților cu privire la calitatea serviciilor medicale primite este unul dintre indicatorii importanți care arată performanța reală a unui spital. Până la sfârşitul anului 2016, acest indicator era profund viciat în România prin modalitatea sa de colectare. Odată cu introducerea chestionarului electronic, rezultatele se apropie mai mult de realitate. Acest raport analizează cele 122.423 chestionare de satisfacție completate de pacienții români la externare prin SMS şi formular web, în perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sănătății.

Observatorul Român de Sănătate a analizat cele 122.423 de chestionare de satisfacţie completate de pacienţii români în perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018. ”Am decis să scoatem în evidenţă unităţile sanitare cu cele mai bune rezultate, evaluate pozitiv de pacienţi din punct de vedere al serviciilor medicale şi al curăţeniei. Este responsabilitatea autorităţilor să analizeze aceste modele pozitive de spitale, să reproducă bunele lor practici și să le generalizeze în sistemul medical. Atragem atenția asupra faptului că statul român judecă şi recompensează financiar performanța spitalelor publice în special din punct de vedere cantitativ (numărul și complexitatea cazurilor tratate), dar nu și calitativ (satisfacția pacienților sau calitatea vieții după tratamentul în spital).”

datele complete ale studiului, în format pdf, pe health-observatory.ro  AICI