aboneaza-te la ziarul fara reclame

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

8510Henri_Coanda_International_Airport,_March_2013.jpg

Când vine vorba despre câștiguri nesimțite în companiile de stat, puține mai sunt situațiile care să ne mai uimească. Totuți, câteva cifre de pe ștatele Aeroportului Otopeni merită atenția celor care tot plătesc taxe și nu au habar unde se duc banii. 

Cine sunt acești angajați fictivi, cine sunt cei care i-au încadrat, pe ce criterii și de la cine se vor recupera prejudiciile astronomice, sunt doar câteva întrebări în astfel de cazuri. 

Raportul este puțin spus îngrijorător, în privința situaţiei de la Aeroportul Otopeni. Pistele au probleme mari şi au nevoie de reparaţii capitale. Şi asta în timp ce, la aeroport, sunt mulţi angajaţi care primesc zeci de mii de lei anual, deşi nu vin la muncă.

Aproape 13 milioane de pasageri au plătit, în 2017, taxe de tranzit pe aeroporturile Otopeni şi Băneasa şi au ajutat compania care le administrează să depăşească miliardul de lei la încasări. În aceste condiții, banii nu se regăsesc și în investiții. Un raport al Corpului de control al fostului premier Mihai Tudose arată proporțiile jafului.

Între 2013 şi 2015 nu s-a investit niciun leu în infrastructura aeroportuară, deşi an de an au fost alocate fonduri cuprinse între 200 şi 270 de milioane de lei. În 2016 şi 2017 s-au cheltuit sub 1% din banii alocaţi. De exemplu, în primele 8 luni ale anului au mers către infrastructira aeroportuară mai puţin de 16 mii de lei. 

Raportului Corpului de control confirmă o parte dintre legendele care au circulat ani buni în companie.

„Pe perioada lui Liviu Radu noi nu aveam acces la ședințe, erau numai legende, salarii mamut. Directorul avea atunci 8.500 de euro”, susține Aurelian Marinică.

400 de mii de lei de ar fi încasat fostul director, la limita legii. În aceeaşi perioadă, 2013-2014, membrii Consiliului de Administraţie ar fi primit în plus peste 212 mii de lei.

Sume fabuloase au intrat pe ştatul de plată al unor angajaţi care au trecut pe la muncă extrem de rar. Două nume importante sunt menţionate în acest raport. Primul dintre ele este cel al Cristinei Neamţu. Nouă luni de zile a muncit doar două ore, pentru care a fost plătită cu o sumă mai mare de 43 de mii de lei. Acelaşi raport indică numele Cameliei Meţler. Într-un an şi jumătate cât a muncit la Aeroportul Otopeni a venit la serviciu, atenţie, 112 minute, pentru care a fost plătită cu o sumă de peste 70 de mii de lei, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.

Şcolarizarea personalului aduce o altă gaură neagră în bugetul aeroportului: aceste cursuri se ţineau în cele mai exotice destinaţii - Las Vegas, Sydney, Bangkok, Tokyo, Auckland sau Kuala Lumpur.

Raportul pe digi24.ro AICI


Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești