aeroport.jpg

În perioada 2013 - 2017, la Aeroportul Otopeni au fost efectuate verificări de către Corpul de Control al Ministerului Transporturilor. Raportul a fost finalizat anul trecut, în octombrie, și prezentat ministrului Transporturilor de atunci, Felix Stroe, însă acesta nu l-a făcut public.

Corpul de Control al premierului a găsit foarte multe nereguli și fapte ilegale în Compania de Aeroporturi București. Raportul Corpului de Control arată că s-au făcut angajări ilegale, au fost plătiți oameni care nu au venit nici măcar o oră la serviciu și au fost achitate din bugetul de stat deplasări nejustificate. 

Una dintre neregulile găsite a fost remunerația peste limitele legale a membrilor consiliului de administrație (în perioada 01.07.2013 - 31.05.2014 aceștia au primit, în total, cu 212.718 lei mai mult decât prevăd limitele legale). Mai mult, au existat și angajați care primeau salarii mari, deși nu s-au prezentat la locul de muncă. Potrivit rezultelor verificării, o parte dintre salariați și-au prelungit deplasările în SUA sau au efectuat vizite în Mexic, fără nicio justificare.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

În perioada ianuarie 2010 - august 2015 au fost derulate 28 de programe de formare profesională, la care au participat 171 de angajați, costul de instruire ridicându-se la 270,096 de lei, iar în perioada septembrie 2015 - septembrie 2016, alte 27 de programe, 176 de participanți, costul fiind de 302,366 de lei. Deci într-un singur an s-au derulat tot atâtea programe ca pe parcursul a aproape 6 ani. Destinațiile au fost exotice: Madrid, Paris, Nice Monte Carlo, New York, Las Vegas, Dysney și altele, iar participanții au fost aleși în mod aleatoriu. De asemenea, programele de instruire nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională Externă.

De asemenea, în perioada 2013 - 2015 nu s-a făcut nicio investiție în infrastructura aeroportuară, deși sume generoase de bani au fost alocate în acest scop: sume cuprinse între 201,5 și 267,9 milioane de lei.

În plus, pe Aeroportul Otopeni, au fost depistate probleme și la Balizajul luminos, acesta nefiind echipat corespunzător pentru condițiile de vizibilitate redusă.

Și la piste au fost găsite probleme. Pista 1 nu are condiții eficiente pentru aterizare/decolare, iar pista 2 este operațională doar pe 2,237 din 3,500 metri și în timpul nopții nu se poate opera fără lumini specifice.