În prima săptămână de școală, copiii de clasa a V-a au primit un singur manual: cel de sport.
Copilul unui prieten din Cluj a primit chiar o primă temă la sport: să copieze pe caietul (de sport) zece propoziții. Cum de unde să copieze? Din manualul de sport, firește. Manual care ne livrează cu precizie academică definiția flotării și face o clasificare fără egal a tipurilor de repaos – că din repaos ne-am născut, vorba poetului. Chestia asta cu literatura pe teme sportive îmi pare brusc o mutare disciplinară a mult hulitului (deopotrivă de către elevi și de către mulți poeți în viață) eu liric de la ora de limbă și literatură română la cea de educație fizică.
Dar să revenim la tema pentru acasă. Pare destul de logic până la urmă: dacă manualele de română, istorie, engleză, matematică, geografie etc. lipsesc cu desăvârșire, probabil profesorul de sport a simțit că trebuie să preia asupra lui toată responsabilitatea scrierii, citirii și temelor aferente. Probabil la următoarea oră copiii vor primi ca temă să facă calcule cu flotări și să extragă radicalul din sărituri la groapă – pentru a nu simți lipsa manualului de matematică.
Între timp, manualele tipărite conform contractelor reziliate peste noapte de ministrul Pop zac stivuite în depozitele editurilor. Materialele auxiliare, la fel.
Citește continuarea pe republica.ro