Se vorbeşte despre o nouă modificare a Legii Educaţiei. Liviu Pop ar vrea să introducă bacalaureatul diferenţiat. Nota 5 nu reflectă acelaşi lucru într-o şcoală din Capitală şi una din provincie. Iar legea permite unui elev de nota 1 să termine liceul fără să ştie lucruri care se învaţă în şcoala primară, atrage atenţia ministrul Educaţiei.

 

liviu pop.jpg

Ministrul Educaţiei se fereşte să comenteze conţinutul subiectelor de bacalaureat. Dar insistă să păstreze evaluările, cu speranţa că orientarea corectă a elevilor spre studiu sau meserie va rezolva altă problemă. „Când dăm un examen național, nu știm nivelul copilului, nu știu dacă 5 din Maramureș e 5 din București. (...) Ca stat avem cea mai mare rată din UE la abandon. 20-25 de mii de copii anual pleacă din sistemul de învățământ. Eu zic că pe zona asta trebuie să ne aplecam cu toții. Trebuie să înjumătățim rata abandonului”, a spus ministrul Liviu Pop.
Până la o ideală colaborare între şcoală şi familie, revine în discuţie un proiect mai vechi. „O altă formă de examinare, mai slabă, care să te ducă la meseriaș, avem nevoie de o evaluare diferită: bacalaureat diferențial. Îl susțin necondiționat. Ce poate face un profesor care preia în clasa a IX-a un elev care la Capacitate a luat 1, la filiera tehnologică are obligatoriu 10 clase, ajunge cumva la bacalaureat, dar n-are cunoștințe de clasa a V-a?”, a arătat ministrul Educației.
Pe scurt, ministrul educaţiei vrea să modifice din nou legea, adoptată fără dezbatere în 2011. Odată ce o nouă Lege a Educaţiei ar fi adoptată, punerea ei în aplicare ar putea dura cel mult patru ani. Ministrul Liviu Pop promite şi că legea va fi mai întâi discutată cu experţii în educaţie, cu mediul de afaceri, dar şi cu părinţii.
Urmăriți aici interviul integral cu ministrul educației.