guvern-mircea-dobre-turism-hepta3_62439300.jpg

Ministrul turismului, Mircea Dobre, a fost luat peste picior atât de presă cât şi de patronatele din turism, după ce a anunţat că intenţionează să schimbe brandul de ţară, frunza, cu o oaie.

 

Dându-şi seama de penibilul situaţiei, ministrul a încercat să "o dreagă", însă mai rău a comis-o: „Am lansat o idee principială, că de aceea este Comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînţeles că cineva de acolo a luat în băşcălie şi a trebuit să înceapă să fie de rea credinţă şi să analizeze altfel această discuţie. Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre, referindu-se la discuţiile avute săptămâna trecută cu oamenii de afaceri din turism.

Ministrul a subliniat faptul că „nu este vorba de schimbarea brandului de ţară, nu se poate schimba brandul de ţară, că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 de euro, ceea ce nu se poate şi nu cred că vreun conducător al unei instituţii publice îşi asumă aşa ceva”. „Este o discuţie principială pentru că noi, în momentul de faţă, avem de realizat nişte broşuri, şase la număr, care o să înceapă o achiziţie publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online (...). Brandul de ţară nu se poate schimba până în 2020”, a conchis ministrul Turismului,citat de news.ro

Nu domnule ministru, nu este o ruşine să promovezi turismul. O ruşine este să vorbeşti despre şase broşuri pentru care organizezi licitaţii, în condiţiile în care pentru turism, nu ai autostrăzi, nu ai infrastructură, în general.