Apocalipsa după şoferi a venit în România, dar nu are planuri de plecare. Haosul din trafic demarează în fiecare zi, în toate marile oraşe. Bucureştiul este campion la ambuteiaje. Şi nu e de mirare dacă ne gândim că sunt 455 de maşini la mia de locuitori, dublul mediei naţionale. Traficul sufocant de astăzi reflectă corupția și promisiunile electorale neonorate din ultimii 26 de ani. Desigur, autorităţile nu duc lipsă de planuri măreţe.
Cu un buget anual de peste un miliard de euro, Bucureştiul s-a ales, în ultimii 26 de ani, cu pasajul subteran de la Casa Presei şi cu cele supraterane de la Basarab, Mihai Bravu şi Pipera. Singurul bulevard lărgit cu preţul a zeci de monumente istorice distruse este Uranus, dintre Calea Victoriei si Parlament. Celelalte investiţii promise în diferite cartiere au rămas la stadiul de gogosi electorale, ca şi autostrada suspendată.
Capitala României are, în acest moment, 455 de maşini la fiecare mie de locuitori: dublul mediei naţionale. Pentru degajarea traficului actual, edilul sectorului 4 readuce în actualitate o promisiune veche şi neonorată a primarilor anteriori: parcări inteligente, în jurul staţiilor de metrou.
Trei asemenea parcări ar putea fi amenajate anul viitor lângă staţiile de metrou Apărătorii Patriei, Constantin Brâncoveanu şi Piaţa Sudului, din sectorul 4. Ca de fiecare dată în ultimii 26 de ani, bucureştenilor li se promit însă destule. Se apropie alegerile parlamentare, iar pe site-ul Primăriei Generale au aparut peste 80 de proiecte de infrastructură, cu un cost total de opt miliarde de lei.
articolul integral pe digi24.ro