carefoour franta

Carrefour va introduce pe rafturile supermarketurilor sale din Franţa o marcă de produse denumită „Cine este patronul? Marca consumatorului” al căror preţ şi condiţii de producţie au fost stabilite de consumatori, informează AFP. Noua strategie va fi aplicată de la sfârşitul lunii octombrie.

Primul produs care va fi comercializat sub noua marcă este o cutie de lapte care va fi vândută cu 99 de eurocenţi litrul şi care va permite producătorilor să obţină o remuneraţie de aproximativ 39 de eurocenţi pe litru.

Comparativ, acordul convenit recent de agricultorii francezi cu grupul Lactalis fixează un preţ mediu de achiziţie de 27,5 eurocenţi pe litru iar înainte de acest acord Lactalis plătea producătorilor 25,69 eurocenţi pentru fiecare litru de lapte.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Tariful pentru această nouă marcă a fost stabilit chiar de consumatori, printr-un chestionar online, difuzat în vara acestui an, şi la care au participat 6.000 de consumatori.

„Este o premieră pentru Franţa precum şi o premieră mondială”, a declarat Nicolas Chabanne, preşedintele Gueules Cassées, o asociaţie care luptă împotriva risipei alimentare şi care a fost la originea acestei iniţiative.

Asociaţia a încheiat un parteneriat cu cooperativa agricolă Laiterie de Saint-Denis pe partea de colectare şi cu Carrefour pentru partea de distribuţie. Cei 51 de producători de lapte care vor beneficia de acest program sunt mici exploataţii familiale aflate în dificultate şi care vor livra o cantitate cuprinsă între 7 şi 10 milioane litri de lapte.

„În schimbul unui cost suplimentar minim (aproximativ 7 eurocenţi pe litru sau 3,50 euro pe an), consumatorii vor putea să se implice în salvarea acestui sector”, susţine Nicolas Chabanne. În schimbul banilor, consumatorii vor avea posibilitatea de a şti exact ceea ce consumă deoarece, pe lângă preţ, au votat şi asupra unui caiet de sarcini precise cu privire la producţie: laptele va proveni de la vaci care nu sunt hrănite cu organisme modificate genetic ci cu furaje locale şi care vor merge la păscut între 3 şi 6 luni pe an.

Pentru moment noua marcă se va limita la lapte dar iniţiatorii au în vedere extinderea la alte produse precum lactate, suc de mere, pizza sau delicatese, susţine Nicolas Chabanne. În mod similar, Carrefour a fost primul retailer care a răspuns pozitiv la această iniţiativă astfel că va fi distribuitor exclusiv însă asociaţia Les Gueules Cassées a contactat şi alte grupuri de distribuţie.

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de ţări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa.

În România, Grupul Carrefour numără 280 de magazine dintre care 29 hipermarketuri „Carrefour”, 111 supermarketuri „Market”, 43 magazine de proximitate „Express”, 10 magazine de proximitate „Contact”, un magazin de comerţ online şi 86 de magazine Billa.

sursa: digi24.ro


Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.

Național
  • Luni, 03 Decembrie 2018
  • De Georgiana Kelemen

Cât mai costă un brad anul acesta

Cu trei săptămâni înaintea Crăciunului, brazii sunt deja la mare căutare. Preţurile pornesc de la 80 de lei şi trec și de 400 de lei. Contează înălţimea, contează cât de bogate sunt crengile, ţara...