Vlad Tăuşance, tânărul care a coordonat campania online a lui Klaus Iohannis la alegerile prezidenţiale, arată, că până la 20% din voturile unui candidat pot veni din mediul online, prin intermediul Facebook-ului.

 

"Nu poţi izola efectele Facebook-ului şi nu poţi face campanie doar pe Facebook. Ştim că există un electorat activ online, care poate fi mobilizat prin acest mediu. În funcţie de mesaj, context şi presiune, aş zice că acesta variază între 5 şi 20%, estimare pe care o fac pornind de studiul de caz Nicuşor Dan.

Dar social media nu poate suplini, pentru moment, door-to-door-ul, contactul direct cu candidatul şi echipa lui. Deciziile în ceea ce priveşte votul, la fel ca deciziile de achiziţii cu miză – casă, maşină, vacanţe – urmează un ciclu în patru etape: descoperire - culegere de argumente - presiune a apropiaţilor - contact direct cu produsul sau vânzătorul.

Primele trei etape sunt acoperite de online: aici aflu despre candidat, văd ce are de spus, văd că prietenii sau familia mea îl aprobă sau susţin. Ultimul pas, decisiv de cele mai multe ori, are nevoie şi de alte canale de comunicare", susţine Vlad Tăuşance, omul care a coordonat campania online a lui Klaus Iohannis la alegerile prezidenţiale, într-un interviu pentru o televiziune de ştiri.

 

Politicienii nu mai pot ignora comunicarea online şi în special Facebook-ul. Peste 8,4 milioane de români sunt conectaţi la cea mai importantă reţea de socializare, iar dintre aceştia aproape două milioane sunt în Bucureşti, conform Facebrands.

Cel mai important om din România, Klaus Iohannis, este şi cel mai elocvent exemplu care arată forţa social media. A câştigat alegerile prezidenţiale ajutat de un milion de fani, iar pagina sa de Facebook a devenit cea mai mare comunitate din jurul unui om politic în mediul online. Tot Iohannis a fost şi protagonistul modelului de aşa nu: o declaraţie scandaloasă l-a costat scump pe şeful statului.

Peste 41.000 de fani s-au dezis de Klaus Iohannis în doar câteva zile, după declaraţia privind evauarea Antena 3. Liderul de la Cotroceni a reacţionat şi a subliniat că a înţeles foarte clar mesajul pe care l-a primit via Facebook.

 

sursa: gandul.info