Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a dat, marţi, raport de adoptare unui proiect de lege care prevede că pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 16 ani, iar în cazul trotinetelor electrice în regim de self-service, la efectuarea plăţii, în aplicaţie se va introduce şi se va completa un chestionar de 5 întrebări obligatorii, referitoare la legislaţia rutieră, potrivit digi24.ro
De asemenea, proiectul mai prevede asigurare obligatorie pentru trotinetele care circulă pe drumurile publice și purtarea obligatorie a căștii de protecție de către conducătorii de trotinete sau biciclete.
Acest proiect de lege prevede că definiţia trotinetei electrice este – „vehicul cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 25 km/h şi care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 2 kW”.
„Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 16 ani”, se arată într-un amendament al Comisiei juridice la acest proiect.
Bicicletele, trotinetele electrice şi mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare, mai prevede proiectul.
„Casca de protecţie este obligatorie pentru conducătorii de biciclete sau trotinete electrice pe drumurile publice, atunci când se deplasează pe partea carosabilă, cu excepţia trotinetelor închiriate. Trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terţilor. În cazul trotinetelor electrice în regim de self-service, la efectuarea plăţii, în aplicaţie se va introduce şi se va completa un chestionar de 5 întrebări obligatorii referitoare la legislaţia rutieră”, mai arată proiectul.
Deputaţii din Comisia juridică urmează să ia în discuţie, săptămâna viitoare, un alt proiect de lege care să stabilească toate sancţiunile pentru nerespectarea prevederilor acestei legi cu privire la circulaţia pe drumurile publice a trotinetelor electrice.
S-au tampit de tot guvernanti nostri.
Cum sa platesti RCA si sa dai alte legi speciale la un vehicul care este similar unei biciclete?: tot 2 roti dar mai mici, 25km/h similar unei biciclete, iar in loc sa dai la pedale te ajuta un motor electric.
Probabil urmatoarea etapa: nr. inmatriculare, permis de conducere si ITP.
Si in felul acest sub pretextul ca este pentru binele nostru ajungi sa bagi mana bine in buzunar pentru bugetul statului.
Nu-i corect: sa plateasca RCA si bicicletele cu pedale, si alte vehicule similare.
Total de acord cu tine insa nu ai sesizat si alta ineptie: ce sa vezi, casca de protectie nu este obligatorie pentru trotinetele inchiriate! Adica daca iei o trotineta de pe strada cu chirie nu e nevoie sa porti casca. Pai cum vine treaba asta, acolo nu mai este pericol de lovire? Daca este trotineta mea de ce trebuie casca?!
Niste dobitoci care inventeaza legi absurde, niste parlamentari prosti care le aproba si un presedinte iresponsabil care le promulga. Aceasta este tara in care traim.
Apropos, cu ani in urma atli dobitoci au avut o initiativa legislativa prin care sa puna o taxa de poluare pe centralele termice de apartament chipurile ca acestea polueaza. Ok, daca pui taxa pe poluarea rezultata in urma gazului metan atunci pune si pe sobele de teracota ale cetatenilor in care ard acelasi fel de combustibil pentru ca acele au un randament de 65% iar o centrala are 98% si ultima polueaza mult mai putin decat soba. Scopul nu era grija de mediu era descurajarea debransarilor de la sistemul centralizat falimentar.