Campania Poliției Române, pentru prevenirea spargerilor de locuințe. Luis Calificatu, personaj fictiv pentru „Catalogul de furturi”

0

Poliția Română și Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuințe „Catalogul de furturi”, care urmărește conștientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuințele lor. Campania va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuințe printr-un comportament responsabil în mediul online.

Proiectul are ca obiectiv, potrivit IGPR, prevenirea spargerilor de locuințe, prin informarea utilizatorilor activi în rețelele de socializare cu privire la consecințele publicării de informații și imagini care pot oferi ponturi infractorilor.

„Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și 8 influenceri, și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare. Cu acordul utilizatorilor „filați” pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele acestora ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru. Campania a fost lansată joi, 7 mai 2020, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuințele lor decât de obicei. Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea „disponibil în curând”. După o serie de reacții de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliției Române: „Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!”, precizează IGPR.

Nu uitați:

  • Evitați să faceți publice pe rețelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuință, configurația acesteia și posibilele căi de acces.
  • Faceți-vă conturile de pe rețelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiți date personale celor pe care îi cunoașteți doar în mediul online.
  • Nu faceți publică pe Internet plecarea de acasă și rugați vecinii să vă anunțe imediat dacă văd străini în preajma locuinței dumneavoastră. Procedați la fel atunci când ei sunt plecați.
  • Asigurați ușa cu vizor, încuietori sigure, lanț de siguranță și nu lăsați cheia sub preș sau în cutia cu scrisori.
  • Nu lăsați bilete în ușă atunci când plecați de acasă; rugați un vecin să ia eventualele facturi, înștiințări sau materiale promoționale prinse în ușă.
  • În cazul în care la ușă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitați-le și nu le permiteți accesul în locuință.
  • Când părăsiți locuința, verificați dacă ați încuiat ușa apartamentului, ferestrele, ușa de la balcon. Închideți bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj; dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă.

Foto: site – IGPR

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău