spot_img
- Publicitate -

Istoria unei mașini cu care Ceaușescu vroia să dea lovitura

Data:

Povestea autoturismelor Oltcit începe în 1977, când în urma unui parteneriat al țării noastre, încheiat în 1976 cu producătorul francez de automobile Citroen, a început, la Craiova, construcția unei noi fabrici destinată producerii unui automobil de dimensiuni mici.

- Publicitate -

Procesul de fabricaţie a fost conceput pe baza tehnologiei de vârf a anului 1977, dar, din cauza unor întârzieri, producţia a demarat abia la începutul anilor ’80. Primele maşini Oltcit au intrat în fabricaţie în 1981, însă proiectul avea să treacă prin mari dificultăţi. Astfel, la nivelul anului 1986, uzina din Bănie producea mai puţin de 10.000 de autoturisme, în loc de cele 120.000 preconizate. Aşadar, după doar câţiva ani de la punerea pe picioare a acestei uzine de la Craiova, rezultatele ei nu erau satisfăcătoare pe plan comercial.
Caietul de sarcini impus de Citroën nu a fost îndeplinit nici ca volum al producţiei şi nici din punct de vedere al calităţii. Aparent, autoturismul părea o maşină economică sub raportul preţului şi al consumului. Maşina Oltcit s-a fabricat timp de 14 ani în România şi, chiar dacă a reprezentat o alternativă în preferinţele românilor, n-a avut niciodată succesul scontat. Nici măcar preţul său, de 60.000 de lei, nu era cu mult sub nivelul unei Dacii, scrie historia.ro
Numele noii mașini era o combinație între cuvintele Oltenia și Citroen, iar sigla era un O de la Oltenia și un V întors, preluat din sigla Citroen. În acest parteneriat, francezii au adus licența de fabricare, planurile și liniile de asamblare. De asemenea, a existat din partea franceză și angajamentul că va cumpăra produsul finit pentru a-l distribui în Franța, Austria, Belgia, Olanda și Italia, potrivit agerpres.ro.
Producția de mașini a început în 1982, acestea fiind realizate în diferite versiuni. Modelul Club era echipat cu un motor de 1 129 cmc și cutie de viteze în 4 trepte. Ulterior s-au fabricat diverse variante ale modelului: Oltcit Club 11 RT, Oltcit Club 11 RM, Oltcit Club 12 TRS cu motor de 1 299 cmc și cutie de viteze cu 5 trepte, Oltcit Club 12 CS — model utilitar, camionetă cu benă în locul banchetei spate și al portbagajului, motor de 1 299 și o cutie de viteze în 5 trepte.
Modelul Special echipat cu motorul de Citroen Visa, de 652 cmc și aprindere electronică integrală, prindea o viteză maximă de 125 km/h.
Modelul Axel 12 TRS dotat inițial cu motor de 1200 cmc, dar înlocuit ulterior cu un motor de 1 299 cmc și cutie de viteze în 5 trepte, a fost realizat exclusiv pentru export în Franța, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria, potrivit www.istoricauto.ro.
După 1989, producția continuă sub numele Oltcit până în 1991, când numele este schimbat în Oltena și se schimbă și sigla. Fabrica preia numele Automobile Craiova SA.
La sfârșitul anului 1994, se înființează compania mixtă — S.C. Automobile Craiova S.A. și grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. Vehiculele Oltena se mai vând până în 1996, iar ultimul model de Oltcit se vinde în februarie 1996, după care uzina începe fabricarea de mașini Cielo, Tico și Matiz, precizează agerpres.ro.
sursa: antena1.ro

 

 

Cum ți se pare subiectul?

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

„Datorită medicului Oana Ignatov am ales Maternitatea Ploiești”

Ioana Arion este o ploieșteancă ce a născut un...

Interviu cu stomatologul Claudiu Petriu, omul care redă frumusețea zâmbetului

În lumea stomatologiei, există oameni specializați, care nu doar...

Experiența unei ploieștence cu UPU Județean: „Ireproșabil!”

Există și relatări pozitive de la Spitalul Județean de...
- Publicitate -

Antreprenori de succes

Chic Fleuriste, arta bijuteriilor din flori naturale la Ploiești

În centrul Ploieștiului, în apropierea Sinagogii, pe strada Traian...

Un antreprenor produce sucuri naturale la Urleta. Fără e-uri!

Urleta, satul din Prahova care îmbină istoria cu modernitatea,...

Băcănia la Gustări, afacerea a două surori din Câmpina

Într-o lume în care viața parcă fuge, trăim într-un...
- Publicitate -

Exclusiv

Locul din Prahova unde mănânci ca la mama acasă

Există locuri care nu apar pe hărțile turistice, dar...

Povestea lui Dănuț Prună, omul care aduce lumina în suflete

Într-o lume în care știrile ne copleșesc cu teamă,...

Deepfake cu Dragoș Pătraru, fraudă în numele Hidroelectrica

Imaginea lui Dragoș Pătraru a fost folosită ilegal, într-o...

Vidanjă golită pe marginea drumului, la Berceni [VIDEO]

Un cititor ne-a trimis imagini surprinse recent cu o...

Agenția Chef de Ducă, amendată de ANPC, nu dă banii înapoi

Agenția Chef de Ducă, despre practicile căreia am scris...

Ai un pont?

Trimite-ne un mesaj pe WhatsApp la 0785 075 112

- Publicitate -

Știri noi

Reacții după decizia CA Ploiești. Șoșoacă: „Se dărâmă șandramaua”

După decizia Curţii de Apel Ploieşti care a decis...

Reacția BEC după suspendarea anulării prezidențialelor din 2024

După hotărârea Curții de Apel Ploiești, care a suspendat,...

Parchetul, recurs la decizia care suspendă anularea alegerilor

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești a...

Cine e judecătorul ploieștean care a anulat anularea alegerilor

Alexandru Vasile, judecătorul care a decis anularea deciziei CCR...

De ce rămânem fără medici. Sute de posturi vacante la SJUP

Lipsa medicilor afectează grav activitatea celui mai mare spital...
- Publicitate -

Emisiuni

Se poate și la Ploiești. Orașul se schimbă

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...

Cum poți avea factură de curent pe ”minus”? Secretul fotovoltaicelor

De la 1 iulie, guvernul nu va mai subvenționa...

Tăieri de sporuri și salarii în Primăria Ploiești

Jurnaliștii Marius Nica, Claudiu Vasilescu și Ștefan Vlăsceanu au...
- Publicitate -

Vox Publica

Căruța cu proști s-a răsturnat la Drumuri Naționale Ploiești FOTO

La câteva ore după ce am publicat articolul Cum...

Cum să-ți bați joc de șoferi. Cazul DN 1 A, închis la Blejoi

De ieri de la prânz, când a fost interzisă...

Dumnezeu, coleg de campanie

Viața politicienilor români pare împărțită în două anotimpuri spirituale:...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Programul Rabla 2025. Care este valoarea ecotichetelor

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a transmis noi detalii privind...

Contract AUR pentru lobby în SUA. AEP a demarat verificări

Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, a declarat pentru HotNews că...

Guvernul declară zi de doliu național în memoria Papei

Papa Francisc s-a stins din viață luni, 21 aprilie,...

Festivalul Neversea, ediția 2025, a fost anulat

Festivalul Neversea nu va mai avea loc anul acesta....
- Publicitate -

Jumătate de țară, sub cod de vijelii. Vremea la Ploiești

Jumătatea vestică a țării se află miercuri, până la...

Zi de doliu național în România

Guvernul va decreta sâmbătă, 26 aprilie, zi de doliu...

INCDFP: Șase cutremure în România în ultimele 24 de ore

Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare pentru Fizica Pământului...

Altex se pregătește să preia Bricostore România

Consiliul Concurenței a anunțat, marți, că a autorizat tranzacția...