169 de oameni şi-au văzut moartea cu ochii din cauza unei neatenţii. De vină a fost un angajat care se ocupa de degivrarea avionului şi nu a respectat regulamentul. El a folosit substanţa într-o zonă interzisă, iar de acolo şi până la panica trăită de pasageri nu a mai fost decât un pas.
Problema a apărut în momentul în care un angajat a folosit substanţa de degivrare într-un loc interzis, în zona sistemului de climatizare.
Sistemul de climatizare se află în lateralul avionului, lângă trenul de aterizare. Are două valve prin care aerul intră, este filtrat şi ajunge în aeronavă cu ajutorul unui motor care atinge temperaturi de 250 de grade Celsius, scrie Observator.tv.
Regulamentele îi obligă pe angajaţii care fac degivrarea să închidă sistemul înainte de a folosi subtanţa. Nu s-a întâmplat asta şi în cazul avionului Ryanair. A decolat, iar lichidul a pătruns în aeronavă şi, din cauza căldurii, s-a transformat instant în abur.
Printr-o conductă care străbate toată aeronava a ajuns la pasageri, atât prin orificiile de aerisire plasate deasupra fiecărui scaun, cât şi prin gurile de aerisire din podea.
Angajatul care a folosit greşit substanţa de degivrare riscă inclusiv să rămână fără loc de muncă.
citește mai multe pe Observator.tv