NjlmMjUzYTU5NTQzYjhjYTMwMzIxNTcyNw.thumb_566e1.jpg

O femeie din Vrancea a sunat la 112 pentru a reclama că este șicanată în trafic de mai multe mașini iar una dintre persoanele cu care a stat de vorbă i-a spus că nu are echipaj disponibil pentru a o ajuta.

Cazul a stârnit vâlvă în opinia publică, mai ales în contextul încă sensibil al dosarului de la Caracal.

Explicațiile STS:

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

„La Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea s-au înregistrat două apeluri în data de 13.08.2019, la ora 01:00:33, respectiv 01:25:35.

Conform Metodologiei privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, operatorul 112 al STS a transferat apelul către dispecerul agenției specializate, în acest caz, dispecerul IPJ Vrancea, la ora 01:01:27, respectiv 01:25:45.

Vă informăm că responsabilităţile operatorilor 112 constau în preluarea apelurilor, identificarea urgenţelor, colectarea datelor referitoare la identificarea apelantului şi locul transferul acestora către dispeceratele specializate de intervenţie în vederea alocării resurselor necesare.

Prin urmare, precizăm că operatorul 112 al STS din cadrul Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea nu a purtat discuţii cu apelantul referitoare la disponibilitatea/indisponibilitatea şi alocarea resurselor necesare intervenţiei la caz, nu a făcut precizări privind timpul de intervenţie, iar informaţiile referitoare la coordonarea şi desfăşurarea intervenţiei sunt atribuţiile dispeceratelor agenţiilor specializate de intervenţie, în cazul de faţă, ale dispeceratului Poliției”, a precizat STS.

Explicațiile IJP Vrancea

„În referire la aspectele apărute în spațiul public cu privire la discuțiile purtate cu un operator 112 din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea facem precizarea că, încă de ieri (joi, 15 august n.r.), conducerea Inspectoratului a dispus verificări prin structura de control intern.

Practic, ofițerii de control intern verifică activitățile desfășurate de fiecare polițist implicat în acest caz, plecând de la modul de abordare, până la respectarea tuturor atribuțiilor cuprinse în fișa postului. În paralel, se desfășoară și verificări privind aspectele sesizate de către apelantă, respectiv șicanarea în trafic.

Din cele constatate până în prezent a rezultat faptul că dispecerul care era de serviciu la acel moment a apreciat că nu există o stare de pericol iminent în condițiile în care apelanta se afla la domiciliu, iar echipajul de Poliție arondat zonei se afla la o intervenție privind sesizarea unei posibile fapte de violență domestică asupra unui minor de 6 ani.

De asemenea, apelantei i s-a comunicat faptul că de îndată ce echipajul va finaliza intervenția la care se află, se va deplasa la domiciliul acesteia, însă tatăl a precizat că nu mai este nevoie. I s-a recomandat totodată apelantei să depună o plângere la Postul de Poliție Vânători.

Modul în care s-a purtat convorbirea între dispecerul 112 și apelant, precum și deciziile din zona de management operațional ale echipajelor existente sau în rezervă va fi analizat cu strictețe de ofițerii Biroului de Control Intern împreună cu alți ofițeri din cadrul inspectoratului, iar la finalizarea tuturor verificărilor urmează să fie dispuse măsurile legale în cauză”, a declarat, vineri, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Cătălina Murariu.

Tânăra a depus o plângere la Postul de Poliție Vânători, iar polițiștii urmează să-i audieze pe presupușii agresori.

image fea75
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.
Ciprian Pap
Mai multe despre autor și articolele sale

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg

harold.jpg