fbpx

metrou sursa foto A3.jpg

Au trecut 367 de zile de când o tânără de 25 de ani a murit după ce a fost aruncată în fața metroului de o individă labilă psihic. Viitoarea mamă n-a avut atunci nicio șansă. A fost strivită sub roțile garniturii.

Abominabila crimă avea să șocheze opinia publică și chiar să ‘’miște autoritățile‘’ care păreau dispuse să schimbe lucrurile, în privința transportului subteran.

Felix Stroe, ministrul Transporturilor la acea vreme, promitea public uși automate de protecție: „Deci, este o preocupare foarte urgentă a noastră de a identifica sumele necesare pentru a monta aceste sisteme. Estimez că începând cu trimestrul II al anului 2018 vom începe să montăm şi asemenea sisteme”, a spus Felix Stroe, care preciza și sursa banilor: fonduri europene.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Promisiunea fostului ministru s-a dovedit (pentru a câta oară) una deșartă, populistă, la fel ca toate ‘’gogoșile’’ vândute nouă de majoritatea politicienilor care s-au perindat prin Guvern, în ultimii 30 de ani.  

Câteva luni mai târziu de când Felix Stroe intenționa să revoluționeze transportul subteran, reprezentanții Metrorex, administratorul metroului bucureștean, excludeau vehement, printr-un comunicat de presă, montarea ușilor de protecție și chiar a unor panouri la metrou.

   25.04.2018

’Menţionăm că până la acest moment nu s-a demonstrat îndeplinirea condiţiilor necesare care să stea la baza unei decizii de implementare care să arate:

- baza legală pentru constituirea unui obiectiv de investiţii;
- oportunitatea, necesitatea şi mai ales capacitatea de a implementa acest proiect;

- parametrii tehnico-economici necesar a fi realizaţi, efortul financiar estimat, orizontul de timp estimat pentru realizare, eforturi suplimentare necesare pentru exploatare, aspect privind eficienţa, costurile generate de introducerea şi exploatarea acestor echipamente, estimarea valorică a beneficiului;

- metode de recuperare a investiţiei (având în vedere că toate costurile generate de proiect nu sunt direct productive şi conduc implicit la creşterea costului specific per călător transportat);
- gestionarea situaţiilor de urgenţă în condiţiile utilizării porţilor de siguranţă, reautorizarea pentru PSI şi situaţii de urgenţă a tuturor staţiilor pentru noua configurare;

- gestionarea aspectelor care intră în incidenţă cu sistemul de siguranţă a traficului, cunoscând faptul că acesta este la nivel SIL4, ceea ce ar presupune că este necesar ca sistemul de siguranţă al peroanelor să fie proiectat la nivel similar cu sistemul de siguranţă al traficului instalat pe tren;

- implicaţiile datorate înfiinţării suplimentar de formaţii de lucru specilizate, recrutarea de personal specializat pentru întreţinere şi asigurarea finanţării pentru mentenanţă’’ – precizau oficialii Metrorex despre proiectul de investiţii din toate staţiile de metrou.

Mii de bucureșteni au cerut scuturi antisuicid la metrou.

De-atunci, nicio discuție oficială despre subiect. Asta deși, zeci de mii de omeni din Capitală cereau public „scuturi antisuicid“ pe marginea peroanelor de metrou, pentru a împiedica accesul în zona de rulare a trenurilor şi, implicit, pentru a preveni tentativele de omor, suicid sau accidentele. A fost inițiată on-line și o astfel de petiție, semnată în doar câteva zile de la crimă de peste 10.700 de bucureșteni, potrivit ‘’Adevărul‘’.

Nu s-a întâmplat însă..nimic. Oficialii din Capitală și-au uitat promisiunile. Felix Stroe nu mai poate fi nici măcar întrebat despre subiect. A fost înlocuit cu Lucian Șova (actualul ministru) după nici  două luni la vârful Ministerului Transporturilor (17.X.2017-29.I.2018 potrivit site-ului oficial al Ministerului Transporturilor.)

Crima de la Metrou. 12 Decembrie 2017

alina serban sursa foto A1.ro.jpg

Părinții, rudele, prietenii n-au uitat-o însă pe Alina Ciucu (Ostroveni, judeţul Dolj), tânăra care a murit la doar 25 de ani pentru că a fost împinsă pe șine în fața metroului, în stația Dristor. A încercat să se agațe de marginea peronului și să se salveze, dar atacatoarea ei a lovit-o cu piciorul în cap. Cu câteva ore înainte, femeia a încercat să împingă o altă fată spre linia de metrou în staţia Costin Georgian, dar aceasta s-a opus şi nu a păţit nimic. 

Criminala de la Metrou, închisoare pe viață pentru omor calificat și tentativă de omor. Raport psihologic: ‘’A avut discernământ și a premeditat acțiunile de la metrou‘’.

magdalena-serban-1.jpg

Magdalena Șerban, criminala de 36 de ani, a fost condamnată la închisoare pe viață. După un proces care a durat o jumătate de an, magistrații Tribunalului Bucureşti au dictat prima sentinţă în acest proces. Decizia a venit după ce, legiștii au stabilit că, Magdalena Şerban poate răspunde penal, chiar dacă suferă de tulburări psihice. Raportul specialiștilor care au evaluat-o arată că ”Magdalena Șerban a avut discernământ și a premeditat atacurile de la metrou”. Instanța a obligat-o, de asemenea, să urmeze un tratament medical pentru ameliorarea stării ei de sănătate. Judecătorii au hotărât și ca Magdalena Șerban să plătească daune în cuantum de 60.000 de euro – familiei victimei ucise în Decembrie anul trecut, dar și tinerei care a reușit să se salveze.

Informeaza-te inainte de a cumpara o casa

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook