aboneaza-te la ziarul fara reclame

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

turda-hotel-felix.jpg

De multă vreme țineam să văd cu ochii mei două ”minuni” ale turismului românesc. Este vorba despre salina de la Turda și stațiunea Băile Felix, în special un hotel de acolo despre care credeam că recenziile sunt exagerat de pozitive. Prea pozitive, ca să zic așa.

Despre incredibilul obiectiv care este Salina Turda și despre simplitatea soluțiilor de amenajare folosite acolo v-am povestit săptămâna trecută. Nu găsesc nicio exagerare în a spune că este cea mai impresionantă destinație turistică din România. Mi-e greu să îmi imaginez un alt loc subteran atât de spectaculos amenajat nu doar la noi în țară, ci și aiurea.

Așadar, nu pot decât să vă recomand fără reținere o vizită la Turda deși ca ploieștean republican sufăr că nu vă pot chema la Slănic Prahova. Cei care o administrează încă nu au aflat că a fost inventat mersul pe jos și, din cauza asta, au niște probleme cu accesul în salină.

Am mers la Băile Felix la început de februarie hotărât să demonstrez că site-urile care vând pachete pentru această destinație mint sau cel puțin exagerează când spun că stațiunea e ”full„ sau când arată overbooking la câte un hotel. Nici pentru Valea Prahovei sau Poiana Brașov nu iau în serios astfel de anunțuri, nici măcar iarna, în vacanță, pentru că am constatat de prea multe ori pe pielea mea că sunt o găselniță de marketing care să te determine să cumperi cât mai repede.

Cu atât mai mult eram sceptic gândidu-mă că vorbim, totuși, de niște ”băi”. Printre cunoscuții mei, percepția generală când vorbim de turismul balnear este aceea a unei paragini lustruite pe alocuri. Cei care au mers la ”proaspăt înființatul” aqua-park de la Căciulata înțeleg la ce mă refer – o investiție modernă dar subdimensionată într-o ruină socialistă scufundată sub doi mici și o ciorbă de burtă.

Cum mă așteptam, Băile Felix nu era o stațiune ”overbooking”. Erau turiști cam ca la Bran în cursul săptămânii, dar în niciun caz nu era așa, o aglomerație ieșită din comun cu arată cutare sau cutare site de vânzări pachete/servicii turistice. Am ajuns la hotelul cu recenziile prea pozitive - Lotus Therm.

Eee, nene, încă de la parcare am intrat într-o altă lume: aceea a oamenilor cu mult bun simț și a serviciilor de o calitate pe care nu credeai vreodată că o să o primești în România. Și aici, ca și în alte locuri care am văzut că au succes la noi, punctul forte este, de departe, calitatea oamenilor.

Indiferent de poziția deținută în organigramă, toți cei cu care am intrat în contact pe durata șederii au fost de o amabilitate și disponibilitate cu adevărat ieșite din comun. Ca turist ai un sentiment aparte să vezi că gazdele nu văd în tine nici inamicul numărul unu, nici gâsca numai bună de jumulit. Începi să te simți bine, să te relaxezi și, evident, să cheltuiești mai mult. Adică să generezi profit pentru proprietarul afacerii, lucru pe care, din nefericire, foarte puțini dintre antreprenorii din turism îl înțeleg.

În cazul meu, după ce am explorat cam toate cele nu știu câte bazine, mi-am făcut un masaj cumsecade și am degustat câte ceva din oferta gastronomică decentă, am simțit nevoia să fac această recenzie prea pozitivă, poate exagerat de pozitivă, pentru hotelul Lotus Therm din Băile Felix. Să știți că nu am deloc sentimentul că sar calul – oamenii, locul și serviciile merită promovați la adevărata lor valoare.

Apropo, hotelul era overbooking la început de februarie și chiar cred că o să schimbe conceptul de servicii hoteliere în România. Adică eu dacă aș fi proprietar de afacere în domeniu, așa da obligatoriu o fugă până acolo ca să văd cum se face o treabă serioasă și, sunt sigur, destul de profitabilă.

 


Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești