carte ebook.jpg

În industria cărţii, revoluţia digitală nu a mai venit. Acum cinci ani se cânta prohodul tipăriturii, acum cu un picior în groapă sunt cărţile electronice. Vânzările scad în vreme ce cartea fizică produce tot mai mulţi bani. Paradoxul - căderea ebook-ului e dată de acelaşi lucru care-i promitea ascensiunea: răspândirea smartphone-urilor şi a tabletelor. 

 

Mai bine de două miliarde de oameni au telefoane inteligente şi totuşi din ce în ce mai puţini le folosesc la citit.

În Statele Unite, vânzările de cărţi digitale au scăzut anul trecut cu 17% în vreme ce cartea fizică a urcat cu aproape 5%. Marea Britanie e la al doilea an de căderi, Canada cumpără şi ea mai puţine e-bookuri, iar tendinţa e vizibilă pe toate pieţele mari.

Cititorii nu vor să mai stea cu ochii în ecran, spun editurile. Se aşteptau ca răspândirea telefoanelor inteligente să le crească veniturile din zona digitală, însă inversa e valabilă. Inclusiv copiii născuţi şi crescuţi cu internet preferă cartea fizică.

 

În Marea Britanie, dacă 50% din cărţile de ficţiune sunt în format electronic, doar 4% din cărţile de ficţiune pentru copii sunt electronice. Ebook-ul e impersonal, cititorul nu se poate ataşa de el, învaţă mai greu din el, îi strică vederea; îi strică şi somnul. Studii peste studii au arătat că formatul digital e departe de a fi superior tipăriturii.

Cu alte cuvinte, astăzi se vinde opusul e-bookului. Şi totuşi, industria cărţii nu s-a întors cu totul în trecut. Cartea electronică a creat noi aşteptări - viteza. Cititorii vor cartea repede, iar ciclul de la concept la raftul librăriei se scurtează. În unele cazuri, contractele editurilor cu autorii le lasă celor din urmă numai opt luni de zile pentru a scrie o carte. Adică mai puţin de jumătate din timpul oferit în urmă cu câţiva ani.

 

 

 

IT&C
  • Joi, 15 Februarie 2018
  • De Georgiana Kelemen

Facebook va lansa anul acesta două difuzoare inteligente

Facebook ar putea intra anul acesta în rândul giganţilor din domeniul tehnologiei care au în portofoliu dispozitive inteligente. Google, Apple, Amazon şi alţii oferă spre vânzare cel puţin un tip de...

IT&C
  • Vineri, 09 Februarie 2018
  • De Georgiana Kelemen

Facebook introduce o nouă funcție

Facebook a confirmat că testează în prezent o funcţie prin care utilizatorii îşi pot exprima dezacordul cu privire la anumite comentarii. Deşi reprezintă cea mai apropiată funcţie de un „dislike”, opţiune...

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești