Scurte, atrăgătoare și de impact! Așa sunt făcute reclamele. Adulții sunt cât de cât familiarizați cu strategiile de publicitate, dar din păcate, copiii sunt mult mai impresionabili. Ei cad ușor în capcană, fiind astfel păcăliți să devină consumatori înrăiți, cu atât mai mult cu cât există o întreagă știință în spatele materialelor publicitare, menită să declanșeze anumite reacții și emoții care, într-un final, să ducă la un proces de… achiziție.
Este sarcina părinților să-i ajute pe copii să înțeleagă cum companiile încearcă să-i convingă să cumpere ceva, chiar dacă nu-și dau seama de asta.
Ce impact au reclamele asupra copiilor mici?
Cumpără: cred că nu sunt singurul părinte care a cumpărat un produs doar pentru că i-a cerut copilul, după ce a văzut o reclamă la televizor. „Mami, vreau și eu x lucru pentru că e cu Mickey” sau „Mami, vreau și eu o jucărie din aia cum arată la canalul de desene animate, în pauză”.
Iată ce știu specialiștii din publicitate și ar trebui să știm și noi: cu cât e mai mică vârsta la care un copil începe să fie expus imaginii unui brand, cu atât cresc șansele să cumpere produsul respectiv când va fi mai mare sau își implore părinții să-l achiziționeze.
Își lasă gusturile modelate: Reclamele fac distincția clară între jucăriile pentru băieți și cele pentru fete, determinându-i să-și dorească lucruri specifice. Pe lângă tradiționala dihotomie: roz/albastru, aceștia folosesc mici actori: fetițe care se joacă cu păpuși și băieței care mânuiesc mașinuțe sau truse cu unelte. Ce îi învață acest lucru? Nimic mai mult decât că o fată nu se joacă cu mașinute (chiar dacă îi plac), iar un băiat nu trebuie să aibă nimic roșu, doar e culoare de fete. Citește mai multe despre acest subiect aici: Jucăriile şi stereotipurile de gen
Sunt predispuși la alegeri nesănătoase: Mai grav este că publicitatea are puterea chiar de a determina preferințele pentru produsele de tip junk-food. Personajele din desene animate mănâncă cereale sau chipsuri, iar apoi invadează universul copilului prin figurinele speciale disponibile doar dacă achiziționezi anumite produse.
Citește articolul întreg AICI