După ce, în 2023, CFR Călători a reintrodus, după o pauză de 8 ani, Serviciul InterCity pe 12 rute, unde infrastructura feroviară a permis circulația acestor trenuri, din 2024 se introduc două rute noi InterCity: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.
Aceste două noi rute au opriri și în stația Ploiești Sud. Este vorba de:
IC571 – București Nord – Galați, care pleacă la 18:29 din stația Ploiești Sud. Conform planului, face 3 ore și 6 minute până la Galați (drum care cu autoturismul se parcurge în 3 ore);
IC551 – București Nord – Piatra Neamț, care pleacă la 18:04 din Ploiești Sud și, conform planului, face 4 ore și 53 de minute până la Piatra Neamț (drum care se parcurge în 4 ore și 45 de minute cu mașina).
atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad.
„De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.
Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică).
Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului.
În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”, potrivit CFR Călători.
Cum ți se pare subiectul?