black_friday_63377100.jpg

Black Friday este, de departe, cel mai așteptat moment din an pentru românii amatori de cumpărături și nu numai. Anul acesta, la jumătatea zilei de vineri, deja erau înregistrate vânzări online de aproape 100 milioane de lei. La final de zi, Black Friday 2018 s-a dovedit a fi cel mai profitabil eveniment de până acum din comerțul românesc. Cum a luat naștere, însă, Black Friday?

Potrivit Digi24.ro, Vinerea Neagră apare prima dată într-un context departe de cel de sărbătoare. Termenul a fost folosit pentru prima dată în septembrie 1869, pentru a marca o prăbușire istorică a bursei.

În anii '50, imediat după Ziua Recunoștinței. pe străzile din Philadephia haosul era la ordinea zilei în materie de cumpărături. Turiștii făceau scandal, erau furturi din magazine, erau și reduceri, bineînțeles și poliția din Philadephia folosea termenul de Black Friday pentru a descrie prăpădul.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Treptat, termenul a început să fie spălat, să i se acorde o conotație pozitivă, și retailerii au început să îl folosească pentru a-și denumi promoțiile pe care le aveau în vinerea de după Thanksgiving.

Românii au preluat conceptul de Black Friday în 2011 și l-au personalizat așa cum le-a convenit comercianților. Așa se face că, la noi în țară, Vinerea Neagră a devenit un simbol al reducerilor.

În Statele Unite, Black Friday va fi, anul acesta, pe 23 noiembrie. Unii dintre producători, precum Samsung, Microsoft sau Sony au publicat deja ofertele pentru acea zi, iar pasionații de jocuri vor putea să își cumpere cele mai noi console Playstation sau Xbox One X, la două treimi din preț. Microsoft oferă și un Game Pass pentru o lună, la doar un dolar. Și, tot pentru gameri, vor exista monitoare, dar și alte elemente de hardware, cu reduceri de sute de dolari.

Ciprian Pap
Jurnalist din 2007. A început în presă scrisă, a făcut TV, dar l-a fascinat online-ul. Din 2008, face parte din echipa Observatorul Prahovean și, din 2009, se ocupă intens de dezvoltare web, el fiind cel responsabil de ”problemele” site-ului dar și de noutățile tehnice și de aspect pe care le vedeți pe Observatorulph.ro.
De același autor

negativ-media.jpg
NEGATIV MEDIA - Creator de conținut online
comunicare[@]negativmedia.ro

Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.