google-chrome-ad-blocker.jpg

Tehnologia de blocare a reclamelor intruzive a fost activată în Google Chrome. Aşa cum avertiza încă de anul trecut, Google a început din 15 februarie să blocheze în propriul browser web reclamele considerate intruzive.

Clasificarea reclamelor ca acceptabile sau intruzive a fost realizată de o structură numită Coalition for Better Ads, din care fac parte atât companii de tehnologie, precum Google şi Facebook, dar şi unele dintre cele mai importante instituţii de presă.

Popup-urile, prestiţialele (reclamele care se încarcă înaintea conţinutului şi-l acoperă), reclamele care acoperă mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure – sunt câteva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocare în Chrome, atât pe desktop, cât şi pe mobile.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Un site care afişează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.

De asemenea, nu se ţine cont de reţeaua care livrează reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, şi site-urile care au reclame prin AdSense  sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, dacă cel puţin una dintre acestea încalcă noile reguli.

Utilizatorii vor lua contact cu noua funcţie prin intermediul, ironic, al unui pop-up. Când va ajunge pe un site pe care Chrome blochează reclamele, va fi afişat un pop-up care va oferi opţiunea blocării sau afişării reclamelor considerate intruzive.

Primele regiuni în care va începe să funcţioneze noul sistem de blocare a reclamelor din Chrome sunt Statele Unite şi Europa de Vest, acestea constituind focusul coaliţiei până acum.

 


Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.