Cei mai mulți români (89%) utilizează smartphone-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu și se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions și prezentat în cadrul forumului de mobile marketing Mobifest, organizat de Evensys.
Potrivit studiului, alte locuri în care posesorii de smartphone folosesc acest dispozitiv sunt la serviciu (65%), în mijloacele de transport în comun (64%), pe drum (64%), în cafenele (58%), la restaurante (50%) și chiar la evenimente sociale/petreceri (43%). Totuși, deși abonamentele și cartelele de telefonie care includ Internet au devenit din ce în ce mai accesibile, 54% dintre utilizatorii de smartphone preferă să se conecteze la Internet prin intermediul rețelelor wireless.
„Deoarece smartphone-ul a devenit o extensie a noastră, mediul mobil a început să aibă o importanță vitală în strategiile oamenilor de marketing, care includ în promovarea serviciilor și produselor companiilor elemente de engagement special create pentru a targeta consumatorii. Aceștia sunt încurajați să apeleze la un spectru larg de conținut digital, care presupune concursuri, imagini, aplicații interactive, toate menite să mențină consumatorul permanent conectat și interesat de brand-ul promovat”, a declarat Andrei Cânda, managing partner iSense Solutions.
Numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul și trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deținătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, față de 68% în 2014), a rețelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) și a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014).
De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza și edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică.
Articolul întreg pe Agerpres