Platforma WhatsApp, care aparține de Meta, a anunțat că va introduce în perioada următoare spații publicitare. Această aplicație nu a fost afectată până în prezent de publicitate.
Spre deosebire de celelalte platforme ale Meta, WhatsApp a conservat un model economic aproape complet lipsit de anunțuri publicitare, după ce a fost cumpărat de Meta în 2014.
Noile spații publicitare vor apărea exclusiv în fila „Noutăți”, accesată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume.
Noile funcţii includ abonamente plătite la anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire şi reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.
„Vorbim de ani de zile despre intenţia noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversaţiile personale şi credem că fila Noutăţi este locul potrivit pentru aceste noi instrumente”, a anunţat compania.
Utilizatorii care folosesc WhatsApp exclusiv pentru a discuta cu prietenii şi familia nu vor vedea nicio schimbare; această filă poate fi, de asemenea, dezactivată în setările lor.
„Vreau să fiu foarte clară: mesajele dumneavoastră personale, apelurile şi actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end. Aceasta înseamnă că nimeni, nici măcar noi, nu le poate vedea sau asculta. Nu vor fi niciodată folosite pentru publicitate”, a subliniat Nikila Srinivasan, vicepreşedinte la Meta, în timpul unei conferinţe de presă.
Compania s-a angajat să nu vândă sau să ofere numere de telefon agențiilor publicitare și asigură că informațiile din conversațiile personale nu vor fi utilizate pentru direcționarea reclamelor.
Reclamele afişate în fila Noutăţi se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locaţia aproximativă, limba telefonică şi activitatea din această zonă a serviciului de mesagerie.