Screenshot_9.jpg

Cristina Herția a fost transferată de la Breaza la Ploiești, pe funcția de arhitect șef al orașului, la finalul lunii februarie 2017. Ca să o motiveze profesional, consiliul local i-a oferit ca bonus o locuință de serviciu, pe lângă salariul substanțial și avantajele care vin odată cu postul. Locuința este un apartament situat la etajul patru al unui bloc din nordul Ploieștiului. În mod normal, Cristina Herția ar fi trebuit să apeleze la o firmă aflată sub contract cu primăria pentru a igieniza/moderniza apartamentul în care urma să se mute. Din informațiile pe care le deținem în acest moment, nu a făcut acest lucru. După toate aparențele, doamna Herția a făcut o chestie care ar putea fi atât de gravă încât este posibil ca Ploieștiul să rămână, din nou, fără arhitect șef.

Practica primăriei Ploiești atunci când oferă o locuință de serviciu este următoarea: beneficiarul primește cheile, merge la locuință, vede care este starea acesteia și solicită primăriei aducerea ei la o stare acceptabilă.

În baza acestei solicitări, primăria comandă firmei pe care a contractat-o fix pentru acest lucru să facă modificările solicitate de chiriaș. Având în vedere că locuințe de serviciu primesc în special înalți funcționari, cu putere de decizie, procedura a fost instituită pentru a înlătura orice suspiciune legată de eventuale foloase pe care le-ar putea primi de la terți.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Primăria a considerat că astfel de foloase pot fi oferite chiar și sub forma renovării/modernizării locuințelor de serviciu. De asemenea, regula este aceea ca beneficiarul locuinței de serviciu să comunice proprietarului și cele mai mici modificări aduse spațiului, cum ar fi, de exemplu, schimbarea culorii pereților. Beneficiarul anunță primăria și modificarea este trecută în registrul locuinței sub forma unui proces verbal.

Acum vine bomba. Deși a primit locuința în luna mai 2017, arhitectul șef Cristina Herția nu a făcut până în acest moment nicio cerere pentru modernizarea/igienizarea locuinței de serviciu. Cu toate acestea, conform surselor noastre, doamna Herția a adus îmbunătățiri apartamentului primit, fără a notifica în vreun fel proprietarul.

I-am solicitat un punct de vedere despre această situație la ultima ședință a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism. După ce ne-a spus ”da, l-am igienizat! Ce, vroiați să trăiesc într-o cocină?!?”, ne-a comunicat că refuză să stea de vorbă cu autorul articolului, sau cu oricare alt redactor sau reporter al ziarului.

Eram curioși să aflăm care este motivul pentru care a eludat procedura primăriei – dacă a făcut-o, cu ce firmă a efectuat aceste modificări și dacă este adevărat că ele au fost sponsorizare din partea unui dezvoltator imobiliar.
Pentru că da, acesta este zvonul care circulă în lumea Urbanismului ploieștean: ”un dezvoltator imobiliar din Ploiești i-a modernizat gratis, moca, fără bani apartamentul de serviciu arhitectului șef al orașului”.
Doamna arhitect șef nu a răspuns la această întrebare și doar a ținut să sublinieze: ”cu dumneavoastră nu vorbesc decât în instanță”.

Am solicitat primarului Adrian Dobre un punct de vedere referitor la această situație. Reacția primarului a fost fără echivoc:

”Orice modificare adusă unei locuințe de serviciu trebuie comunicată proprietarului, în cazul de față, Primăriei Ploiești.

Avem un contract cu o firmă exact pentru acest tip de lucrări, tocmai pentru a înlătura orice tip de suspiciune. O să verificăm să vedem dacă lucrările au fost făcute cu respectiva firmă. Dacă nu au fost făcute cu firma primăriei, situația se complică.

Nu știm pe ce bani au fost făcute aceaste îmbunătățiri, de către cine, cât au costat sau alte detalii.

În acest moment nu știu să fi primit un referat sau o cerere de aprobare ori decontare din partea doamnei arhitect șef.

Vom demara o anchetă pentru a afla cum s-au realizat lucrările și vă vom comunica rezultatul”.

Așteptăm cu maxim interes rezultatul anchetei primarului și solicităm în mod public explicații din partea arhitectului șef. Având în vedere interesul public major manifestat pe marginea acestei teme, solicităm doamnei Cristina Herția și/sau primăriei Ploiești să ne răspundă cât mai repede la următoarele întrebări:

  1. A fost respectată procedura în cazul renovării/modernizării/igienizării locuinței de serviciu atribuită la data de 30 mai 2017 arhitectului șef Cristina Herția?
  2. Primăria și Consiliul Local au fost notificate cu privire la intervențiile făcute asupra unui bun al municipalității? Dacă da, prin ce mijloace?
  3. Cine a fost firma care s-a ocupat de lucrări? A fost firma contractată de primărie sau a fost o altă firmă?
  4. Dacă a fost o altă firmă, cum a fost selectată?
  5. Care este denumirea acesteia?
  6. În ce au constat lucrările și cine a făcut recepția?
  7. Dacă au fost făcute recompartimentări sau modificări, a fost solicitat acordul proprietarului? Au fost obținute avizele și autorizațiile care se impuneau?
  8. Care a fost valoarea totală a lucrărilor și cine le-a decontat? Solicităm copii după fiecare document fiscal în parte.

Punctul de vedere al primăriei și al arhitectului șef


Administrație
  • Marți, 17 Iulie 2018
  • De Roxana Tănase

Salariile de la TCE vor fi majorate

După mai multe luni de negocieri și după înregistrarea conflictului de munca la ITM Ploiești, angajații de la SC Transport Călători Express au obținut o majorare a salariului de bază, dar și a...