Administraţia Bădescu a făcut praf reabilitarea termică

0

http://www.observatorulph.ro/exclusiv/40379-fantomele-lui-alexe-au-reabilitat-blocurile-lui-erbasu

Așa cum spuneam ieri, conform surselor noastre, inspectorii Curții de Conturi au descoperit că Primăria Ploiești a achitat pentru reabilitarea termică aproximativ 5 milioane de lei (la care se adaugă dobânzi și penalități în valoare de 2 milioane de lei) pentru lucrări suplimentare fictive sau facturate unele la valori triple față de prețul pieței. Conform acelorași surse, această valoare ar fi fost stabilită doar pentru câteva dintre cele 46 de blocuri din programul inițiat de Andrei Volosevici. Drept urmare, este mai mult ca sigur că inspectorii Curții vor lăsa dispoziții de extindere a cercetărilor și asupra derulării celorlalte lucrări.

Citește și: Scandal uriaș la primărie! Plăți nejustificate de 7 milioane de lei

Istoricul, pe scurt
Lucrările în cauză sunt blocurile a căror reabilitare a fost câștigată de firma Erbașu SA din București, repectiv 111, 112 și 118 de pe strada Găgeni. Deloc întâmplător spun eu, aceste lucrări apar menționate în rechizitoriul dosarului Alexe-Păvăleanu, întocmit de procurorul Mircea Negulescu. Despre acest subiect și conexiunile rețelei lui Răzvan Alexe la vârful Primăriei Ploiești, în viitorul apropiat. Astăzi, haideți să vedem cum au fost deturnate sensul, valorile, termenele de execuție ale unor lucrări ce ar fi trebuit încheiate cel mai târziu în lunile iulie/august 2012. Fără a vă încărca memoria cu date, numere de HCL-uri și discuții care au fost de-a lungul timpului pe marginea subiectului, iată cum au stat lucrurile.
După câțiva ani de abureli politicianiste în ceea ce privește anveloparea termică a blocurilor din Ploiești – promisiune electorală a PDL și a primarului Andrei Volosevici – în a doua parte a anului 2011, acesta găsește o soluție de finanțare pentru reabilitarea termică a 46 de blocuri. Soluția finanțării pentru aceste lucrări: 50% din fonduri alocate de Ministerul Dezvoltării – 50% dintr-un credit contractat de municipalitate la BRD. Propunerea este aprobată de Consiliul Local. Este întocmit un studiu de fezabilitate care propune ca soluție tehnică: “termosistem de tip fațadă ventilată, construit din panouri termoizolante, alcătuite dintr-un strat de spuma poliuretanică rigidă, ignifugată; la exterior statul izolant va avea lipit panou de aliaj de aluminiu, iar la interior va fi lipită o folie de aluminiu cu rolul de barieră de vapori”. Adică foarte cunoscutele și discutatele panouri-sandviș. Propunerea tehnică este aprobată atât de Ministerul Dezvoltării, cât și consiliul local. Sunt publicate anunțurile pe SEAP și, în luna decembrie 2012 sunt semnate contractele în valoare totală de 46.395.103,62 RON fără TVA, adică peste 10 milioane de euro, bineînțeles fără TVA.

Contracte clare
De menționat faptul că atât în caietele de sarcini, cât și în formularele de contract anexate acestora, sunt mai multe precizări exprese referitoare la interdicția de a schimba în vreun fel soluția tehnica licitată, termenul de execuție sau prețul cu care au fost adjudecate contractele. Dintre acestea, foarte important de menționat este că ofertele câștigătoare au fost selectate după două criterii foarte precise: prețul 60 puncte din 100, termenul de execuție – 40 de puncte din 100.
La fel, în formularul de contract există un articol, 19 – Ajustarea Prețurilor Contractului, care prevede cât se poate de ferm:
“19.1 – Pentru lucrările executate, plătile datorate de achizitor executantului sunt cele declarate în propunerea financiară, anexă la contract.
19.2 – Pretul contractului nu se ajusteaza, cu exceptia situatiei in care devin aplicabile modificari legislative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renuntarea la anumite taxe/impozite, al caror efect se reflecta in cresterea/diminuarea costurilor pe baza carora s-a fundamentat pretul contractului”. Adică este prevăzut cât se poate de clar că prețul cu care este adjudecat contractul nu mai poate fi modificat pe parcurs în niciun fel, din nicio cauză, alta decât cele prevăzute la punctul 19.2.
De ce sunt importante aceste prevederi, aplicate tuturor firmelor care au câștigat contractele pentru reabilitarea celor 46 de blocuri? Răspunsul este cât se poate de simplu: dacă ar fi fost modificată oricare dintre ele, criterii de adjudecare sau prețuri, beneficiarul Primăria Ploiești ar încălca legea în special datorită faptului că ar favoriza firma care a adjudecat contractul în raport cu firma clasată pe locul al doilea și, deloc lipsit de importanță, ar crea suspiciuni asupra corectitudinii cheltuirii banului public.

Câștigători și termene
Licitațiile pentru reabilitarea celor 46 de blocuri împărțite în patru mari zone: Vest I, Vest II, Malu Roșu și Nord sunt adjudecate în luna decembrie 2011 de firmele: Delta ACM 93 și Ligofrig – Vest I, Delta ACM 93 – Vest II, Geluval Stor – Malu Roșu și Erbașu Construcții și IPM Partners România – Nord. Pe 9 martie 2012, Direcția Tehnic Investiții a primăriei predă amplasamentele, iar pe 12 martie sunt date Ordinele de începere a lucrărilor cu următoarele termene de finalizare:

  • Construcții Erbașu SA  – 60 de zile, adică 12 mai 2012,
  • IPM Parners – 60 de zile, adică 12 mai 2012,
  • Geluval Stor – 90 de zile, adică 12 iunie 2012 și 80 de zile, adică 02 iunie 2012,
  • Delta ACM și Ligofrig: 30 de zile, adică 12 aprilie 2012.

Ei bine, de aici începe hora și sunt puse bazele scandalului care va zdruncina din temelii administrația Bădescu.

Stadiul lucrărilor în ziua alegerilor
Între data dispoziției de începere a lucrărilor – 12 martie 2012 și data la care ploieștenii l-au ales primar pe Iulian Bădescu – 10 iunie 2012, firmele au menținut soluția tehnică și tarifele din contracte. De menționat că, încă din luna mai, era vizibil faptul că firmele nu vor finaliza la timp lucrările, însă toată suflarea Primăriei Ploiești se afla în campanie electorală. Deci nimănui nu-i mai ardea de treabă, credem noi. A existat o dispoziție de întrerupere a lucrărilor – perioada sărbătorilor de Paște – precum și mai multe zile de vreme nefavorabilă, care au dus la prelungirea termenelor de finalizare a lucrărilor din motive obiective, menționate în contractele încheiate.
Ajungem astfel la reabilitările de unde, conform surselor noastre, a izbucnit mega-scandalul. Este vorba despre blocurile 110, 111 și 118 din zona Nord, strada Găgeni. Conform ultimului raport de activitate publicat pe ploiesti.ro de direcția Tehnic Investiții, la data de 06 iunie 2012, stadiul lucrărilor de reabilitare a acestora era următorul:

 

 

Nr. crt.

Obiectiv

Constructor

Termen de finalizare

 

a lucrarilor

 

Stadiul lucrarilor

 

 

Lucrari reabilitare termica

 

 

 

 

 

S.C. Constructii Erbasu S.A.

 

 

 

 

60 zile de la emiterea ordinului de incepere

Ordin reluare lucrari  Reabilitare Termica 23.04.2012

 

 

1.

 

 

1

 

 

Strada Gageni Bloc 118

montat tamplarie 100%,terasa 100%,termoizolatie subsol 100%,montaj montanti 80%, placare balcoane 100%,placare fatade 30%

 

 

2

 

Strada Gageni Bloc 111

montat tamplarie 90%, terasa 100%, termoizolatie subsol 100%, montaj montanti 80%, placare balcoane 80 %,placare fatade50%

 

 

3

 

 

Strada Gageni Bloc 110

 

montat tamplarie 100%, terasa 100%, termoizolatie subsol 100%, montaj montanti 100%, placare balcoane 100%,placare fatade 60%

 

De menționat că, în mod paradoxal, blocurile adjudecate de Construcții Erbașu și IPM Partners erau cele mai aproape de finalizare, la celelalte existând întârzieri uriașe care, în mod normal, ar fi trebuit să ducă la rezilierea contractelor. Despre acest subiect vom vorbi pe larg în viitorul apropiat.

Citește și: Unde-i trimite primăria pe ploieșteni după ce a anulat reabilitarea termică a blocurilor

Incredibil
Revenind la zona cu scandalul, după cum puteți observa din situația de mai sus, cu patru zile înainte de alegerea lui Iulian Bădescu primar, lucrările de reabilitare a acestor trei blocuri erau aproape gata, cele mai mari întârzieri fiind la placarea fațadelor cu panouri sandviș. Ei bine, nu e așa că v-ați mira mai ceva ca inspectorii Curții de Conturi când ați afla că acestea nu erau finalizate nici măcar în luna noiembrie a anului de grație 2012? De unde știm asta? Dintr-un act adițional la contract publicat de Primăria Ploiești pe e-licitatie.ro la data de 09.11.2012 prin care aprobă suplimentarea cu 353.721.04 RON a contractului din 29.12.2011 în valoare de 7.018.001.76 RON !
Da, ați înțeles bine, la aproape un an de la semnarea contractului care prevedea că lucrările vor dura 60 de zile de la lansarea ordinului de începere a lucrărilor (12 mai 2012), firma nu doar că nu este penalizată, dar i se aprobă și o suplimentare a finanțării. Ca treaba să fie simplă de tot pentru experții DNA, specialiștii primăriei aprobă nu doar alocarea de fonduri suplimentare, ci și schimbarea soluției tehnice din “panouri termosistem” în “sistem compact lipit cu vată bazaltică” ca urmare a: “cauze obiective, descrise și justificate în dispozițiile de șantier”. Adică o justificare pe care legislația din domeniu nu o înghite aproape deloc și o declară cam ilegală și care este categoric total diferită de soluția scoasă la licitație: “termosistem de tip fațadă ventilată, construit din panouri termoizolante, alcătuite dintr-un strat de spuma poliuretanică rigidă, ignifugată; la exterior statul izolant va avea lipit panou de aliaj de aluminiu, iar la interior va fi lipită o folie de aluminiu cu rolul de barieră de vapori”.

Aici este obligatoriu să citești cu atenție: Dosarul Alexe-Păvăleanu, zeci de milioane de lei spălați prin două firme

Licitația? Eeee, un moft!
Să vă mai spun că acest lucru s-a întâmplat la toate contractele? Să vă mai spunem și că cel puțin un contract numără nu mai puțin de 3 (trei) acte adiționale? Adică să vă mai spunem cam cât de groasă e treaba? Siiigur că da! Dar asta în curând, pe măsură ce “cercetările vor fi extinse”, după cum și-au exprimat speranța inspectorii Curții.
Până atunci vă rugăm să băgați bine la cap că prin aceste adiționale, administrația Bădescu a încălcat toate prevederile contractului inițial și a ignorat total criteriile după care cele cinci firme fuseseră declarate câștigătoare: prețul 60 puncte din 100, termenul de execuție – 40 de puncte din 100.
Promitem noi dezvăluiri uluitoare zilele viitoare, inclusiv de la blocurile de pe Găgeni unde, după cum aveam să aflăm acum o lună din rechizitoriul prin care procurorul Mircea Negulescu dă lovitura de grație rețelei de spălare de bani și evaziune fiscală Alexe-Păvăleanu, au lucrat firmele fantomă din dosar.
Și unde, conform surselor noastre, a fost descoperit posibilul prejudiciu despre care vorbeam ieri: 5 milioane lucrări și/sau facturi nașpa plus 2 milioane de lei dobânzi și penalități. Adică aproape valoare integrală a contractului inițial, bani care au o legătură directă cu neacordarea Pensiei Municipale.

La fel, (re)citește neapărat și: Fantomele lui Alexe au reabilitat blocurile lui Erbașu

Mesaj neconfidențial

Până atunci un mesaj necodat pentru doamna Mariana Stoichiță, șef Serviciu Tehnic primăria Ploiești, dar și pentru celelalte doamne ori ceilalți domni despre care se aude că se lucrează din greu la punerea în poziția de țapi ispășitori pentru că au semnat “în locul și pentru” diverși șefi, diverse documente: adresa noastră de e-mail este [email protected] și este foarte bine protejată iar comunicarea, promitem, rămâne anonimă. La fel, găsiți adresa pentru corespondență la rubrica de contact a site-ului.
Inutil să mai menționăm că așteptăm oricând punctele de vedere ale celor implicați, dar mai ales al Primăriei Ploiești și al primarului Iulian Bădescu.
Vă mulțumim pentru atenție și nu ratați episodul viitor din care veți afla câtă grijă a avut primăria Ploiești să alimenteze, prin intermediari, conturile unor firme fantomă din dosarul Alexe-Păvăleanu.

 

 

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here