Ploieștiul a rămas codaș când vine vorba de transportul public în comun. În timp ce la Galați, dar și în alte orașe din țară, pe străzi au apărut tramvaie noi, ploieștenii circulă cu tramvaie second-hand cu o vechime de aproape jumătate de secol.
Pentru mulți dintre ploieșteni călătoria cu mijloacele de transport în comun reprezintă o adevărată aventură. Asta pentru că doar aproximativ 26% dintre mijloacele de transport au fost înlocuite în ultimii opt ani.
Ploieștiul se află, de altfel, într-un clasament nedorit comparativ cu alte orașe din țară, când vine vorba de achiziția de tramvaie. Asta pentru că nu s-a reușit cumpărarea nici măcar a unui tramvai nou.
„0” tramvaie cumpărate la Ploiești
La Ploiești circulă tramvaie second-hand cu o vechime de aproape 50 de ani. Cu an de fabricație 1977 – 1980, tramvaiele din Ploiești au achiziționate, în 1996, din Germania.
„Tramvaiele au ca an de fabricație 1977 – 1980, iar în 2016 au intrat în reparații capitale, în sensul că au existat lucrări la caroserie, dar și în interior, prin schimbarea tapițeriei. La această oră, TCE deține 30 de tramvaie”, a explicat Nicolae Alexandri, directorul TCE Ploiești.
Ultima informație privind achiziționarea de tramvaie noi a fost în 2022, când a existat intenția de achiziționare a unor astfel de mijloace de transport prin PNRR.
Curios sau nu, în timp ce alte orașe din țară se laudă că au reușit să încheie deja contracte privind achiziția de tramvaie, la Ploiești s-a așternut tăcerea.
Noi achiziții de tramvaie la… Galați
Autoritățile din Galați au anunțat, în urmă cu câteva luni, că a fost semnat un contract pentru achiziția a încă 10 tramvaie noi, după ce, tot la Galați, au ajuns primele opt tramvaie moderne.
Ce ar mai fi de adăugat? La Galați, în ultimii ani, au fost achiziționate 105 mijloace de transport noi, în timp ce la Ploiești au ajuns doar 57 de noi mijloace de transport.
Problema nu este că sunt vechi. Problema este că nu se justifică sa avem tramvai. Costurile pentru infrastructura și pentru reparatiile cauzate de vibrații cred că sunt mai ridicate decât dacă am utiliza troleibuz sau autobuz. In plus, au zone cu „banda dedicata” pe mijloc care:
– intensifica activitatea pe trecerile de pietoni, cauzând mici ambuteiaje.
– restrang/limitează benzile de circulație fapt care duce la ambuteiaje.
– au stații plasate foarte strategic (vezi intersecție Kaufland vest) astfel încât să se producă ambuteiaj.
In concluzie, decât tramvai mai bine metrou!
Așa este când nu sunt copți strugurii…
Am mai scris aceasta idee și anume, de ce nu se scot sau acoperă aceste linii și introduse troleibuze, cu banii dați pe câteva tramvaie sa pot cumpăra 20 troleibuze pte ambele trasee. Gândiți-vă cum sar putea circula de la Judeyean pana la Gară de Vest fiind câte doua benzi pe sens plus ca sar putea face și pista ptr biciclete va rog sa promovați aceasta idee