Intrat în vigoare la 1 ianuarie 2024, noul program de transport călători din Prahova a generat numeroase probleme pe mai multe trasee.
UPDATE Contactat de Observatorul Prahovean, vicepreședintele Consiliului Județean Prahova, Cristian Apostiol, a declarat:
”Sunt la curent cu problemele de pe anumite trasee. Le-am pus în vedere operatorilor să-și respecte obligațiile contractuale. În cazul în care nu vor face acest lucru le vom anula licența”
Știrea inițială:
Consiliul Județean Prahova a anunțat că de la 1 ianuarie a intrat în vigoare noul program de transport călători.
Pentru 9 din cele 12 grupe de trasee au fost semnate contractele, iar firmele care deservesc rutele ar fi trebuit să-și respecte graficul asumat.
Din păcate pentru navetiști, în multe situații acest lucru nu s-a întâmplat.
Astfel, de la 1 ianuarie, fiindcă nu mai există microbuze directe pe ruta Câmpina – Ploiești și retur, zeci de navetiști sunt direct afectați din cauza faptului că programul nu mai poate fi respectat. Practic, Consiliul Județean Prahova a înființat două trasee noi: Ploiești – Azuga, prin Nistorești, și Ploiești – Azuga, prin Breaza. Ca atare, întrucât este vorba despre cel mai aglomerat tronson de drum din județ, șoferii știu când pleacă de la capăt de linie, nu știu, însă, și când ajung în stații.
Probleme au fost raportate și pe traseul Ploiești-Negoiești-Popești-Stejaru.
”Foarte multe curse nu au fost efectuate. De exemplu, cele de la 5,30 și 11 cu plecare din Stejaru, cursa care ar fi trebuit să plece din Ploiești la 8. Noi vom sesiza Consiliul Județean Prahova pentru că la trei abateri se poate anula licența transportatorului” ne-a transmis Iuliu Andrei Dan, consilier local din couna Brazi din partea Partidului România în Acțiune.
Pe adresa redacției, numeroși cititori au reclamat că operatorii nu au eliberat abonamente, ci doar bilete, ceea ce înseamnă un cost mai mare al navetei.
Iată și alte sesizări:
Camelia Cami: Comarnic – Sinaia și retur bătaie de joc. Cred au o cursă pe zi. Revenim la naveta cu trenul. Sa stai 2 ore in statie…noroc că nu e ger
Citește și Elevii navetiști din Prahova vor avea din nou abonamente de transport gratuit
Gheorghe Paun: Zona Urlați Dezastru. Trebuiesc afișate ora cu cursele în stații. Stau și așteaptă călătorii ca fraieri prin stații
Ioana Gheorghe: Pe traseul Băicoi-Ploiești nu se respecta programul si nu se dau bilete; banii îi ia soferul. E corect? e legal?
Rodica Necula: Pe traseul Ploiesti Rîfov nu este masina de la ora 18 ,oare nu ne mai intoarcem si acasa,ultima masina este la ora 14,nu mi se pare corect!
Elena Costache: Au program nefavorabil , pentru navetiști zona Chitorani , Bucov , Ploiești. Nu corespunde nici dimineața nici seara!
Yuly Ayanna: Noul program de transport cu noua firma pe traseul Bordeni-Mislea – Ploiești nu circula sâmbăta duminica. Noi navetiști cu ce vom circula???
Istrate Cornelia: Zona Băicoi- Gară Floresti ,nu sunt microbuze la trenuri la școală, Liceu Băicoi.Vrem și noi pentru copii din zona garii care fac școală la Băicoi, bătrâni oameni de rând, ne vine f greu sa mergem și la Floresti și la Băicoi. Mulțumesc dacă citește cineva ,dar mai ales dacă se ea o măsură!!!
Stimata redactie, bataia de joc care dureaza de peste 3 decenii in ce priveste transportul in comun prahovean trebuie sa inceteze. As vrea ajungem la sursa raului, si pentru asta va rog sa investigati si sa ne spuneti CINE ANUME si bazat pe ce legislatie, a facut caietele de sarcini pentru transportul public judetean. Pentru ca ACOLO este problema. Faptul ca in 2024 inca se mai folosesc la transportul public microbuze specifice lumii a treia, in loc de autobuze decente, este o nesimtire fara margini din partea legislatorului judetean, caruia nu-i pasa de interesul cetateanului atunci cand face criteriile de eligibilitate pentru operarea traseelor. Asteptam cu mare interes un raspuns clar, sa stim ce si unde trebuie schimbat ca sa avem transport public decent si sa putem parasi autoturismele, sa avem orase verzi cu adevarat.
Desființate microbuzele,băgat autobuze pe toate traseele,cine a aprobat asemenea aberații are mașina personală sau șofer.La ora de vârf te înghesuie in cotețele alea jegoase.De la șoferi până la patroni sunt doar arogante.Unge politic toți și la Rar și la alte organe care verifică
Traseul Campina-Filipesti operat de Ave Diana duminică nu circulă nici o mașină,sunt sănătoși? Șoferii fumează efectiv toți,jeg și nu se dau bilete la Ave Diana
Mai exista traseul Ploiesti – Băicoi – Tufeni – Mislea – Bordeni??
Daca da, cum pot afla orarul? Nu e nimic dat pe site-ul consiliului judetean.
Din p[cate, Consiliul Judetean Prahova nu a comunicat decat aceste informatii: https://www.observatorulph.ro/administratie/2709526-a-intrat-in-vigoare-noul-program-de-transport-de-calatori-din-prahova-care-este-orarul-curselor
Am studiat ce ati postat. Nu este ce am scris eu mai devreme. De aceea am intrebat.
Din păcate, sunt singurele informații furnizate de CJ Prahova
Stati sa vedeti ce e in Arges pe rutelele : Mioveni, Domnesti, Campulung. Cred ca ISCTR- ul e doar un cuvant, nu o autoritate
Urmăriți banii… vedeți ale cui sunt firmele de transport și veți înțelege. Nu degeaba a trecut volo la psd. Foarte bine fac. Stați în case și va plângeți de mila. Și, eventual, va vindeți pe un mic și o bere.
Ar trebui sa investigati si problema transportului in comun pe ruta Ploiesti-Gornet (Cuib)-retur, unde abonamentele au crescut la aprox 600 de ron/luna, elevilor nu li se mai ofera abonamente pe motiv ca banii pentru abonamentele gratuite, nu sunt recuperați, iar elevii sunt nevoiti sa isi cumpere bilet.
Firma de transport care “castiga” licitatiile de cativa ani buni, este Chivaran, iar de la an la an biletele se scumpesc, indiferent de fluctuatia prețurilor carburanților, majoritatea microbuzelor au ramas in aceleasi conditii ca acum 10-15 ani, fara aer conditionat sau caldura si locuri suficiente
Ploiesti Moreni cînd se reia