- Publicitate -

Care sunt motivele întârzierilor sau anulărilor de zboruri Wizz Air. Experiența cu Wizz pe o cursă Paris – București

Data:

Distribuie articolul:

În ultima vreme, întârzierile de zboruri Wizz Air sunt, se pare, o constantă în activitatea operatorului aerian. Cu toții ne-am obișnuit, unii ni le asumăm atunci când achiziționăm bilete de avion, alții însă nu sunt conștienți de asta.

- Publicitate -

După ce în urmă cu aproximativ două luni scriam despre anularea de zboruri pe ruta București – Bologna, acum a venit rândul problemelor pe ruta București – Paris, adică mai exact Beauvais, pentru că Wizz Air, aterizează pe aeroportul din Beauvais.

Cât de nesigură a devenit compania aeriană WizzAir

Desele anulări și întârzieri ale companiei aeriene din ultima vreme, au dus la o scădere vertiginoasă a încrederii pasagerilor în Wizz, mai ales că există o comunicare deficitară în ceea ce privește informațiile transmise de companie.

În ceea ce mă privește, încrederea a scăzut atât de mult încât nu mai am curaj să iau zboruri legate, cel puțin nu în aceeași zi. Am plecat înainte de pandemie pe ruta București – Luton, Luton – Reykjavik. Acum nu aș mai avea curaj să achiziționez astfel de bilete pentru că nu am siguranța orarului de zbor București – Luton, de exemplu. Și risc să pierd legătura…

- Publicitate -

Acestea fiind conștientizate, iau în continuare bilete „la Wizz”, și îmi asum nerespectarea orarului de zbor. Din ceea ce am observat, anulările și întârzierile sunt mai puține la zborurile din prima parte a zilei și, din această cauză, prefer zborurile de dimineață sau maxim până în prânz.

Când însă te trezești cu zborul care era dimineața, mutat seara cu trei săptămâni înainte de data programată, nu prea mai ai ce face. Așa că… te rogi să fie bine. Și nu e…

Zborul Beauvais (Paris) – Otopeni (București) din seara zilei de 17 iunie 2023… Inițial, la data achiziționării, biletelor de avion, zborul era programat la 9:30 dimineața. Cu trei săptămâni înainte a fost mutat seara, la 21:30. Teoretic era bine, câștigasem o zi. Practic… știam că nu e a bună pentru că deja zborul nu mai era sigur.

Când presimțirile se adeveresc

Primul semn că ceva nu era în regulă a fost când, fiind încă în Paris, îndreptându-ne spre Port Maillot pentru a lua autobuzul de aeroport, am primit înștiințare (sms, mail, aplicație) că zborul va fi întârziat 40 de minute. Nu era așa o tragedie 40 de minute…

Dar, în decursul orelor următoare, înștiințările au continuat să vină. 22:10, 23:00, 21:59, 22:49, 23:45 au fost orele anunțate pentru decolare. Între timp, din cauza faptului că Terminalul 1 al aeroportului din Beauvais este mic, nu se permitea accesul în zona porților de îmbarcare. Și românii se tot adunau.

mail intarzieri wizz air
Mailurile cu notificări privind întârzierile Wizz Air

Pentru a vedea exact care este situația, am intrat pe lista de plecări de la Aeroportul Henri Coandă. Mi s-a părut hilar cum lumea se înghesuia în zona de check-in bagaje, formând cozi, în condițiile în care aeronava-pereche încă nu plecase de pe Otopeni. Și înștiințările continuau să vină, deși nimic nu era sigur.

- Publicitate -

Abia când pe aeroportul de la Otopeni a apărut aeronava ca „decolat”, am luat și noi în calcul orele vehiculate pentru plecarea de pe Beauvais.

La ora 23.30 (ora Parisului) eram în aeronavă, deci la 2 ore de la ora inițială pentru decolare. Se putea și mai rău…

Cum evită Wizz Air plata daunelor

Fiecare companie aeriană are stipulate în regulament condițiile în care acordă daune sau despăgubiri pentru întârzieri sau anulări.

- Publicitate -

În cazul WizzAir, lucrurile sunt clare: la peste 2 ore, sendvișuri, etc, la peste 3 ore, în funcție de numărul de kilometri, despăgubirile acordate sunt de sute de euro. De exemplu, în cazul unei întârzieri mai mari de 3 ore, pentru Veneția – București, despăgubirile se ridică la 250 de euro de persoană. În cazul aceleiași întârzieri pe ruta Paris – București, despăgubirile se ridică la 400 de euro de persoană. În nicio situație nu este o sumă confortabil de acoperit…

Pentru că situația de la Beauvais din seara zilei de 17 iunie tindea să depășească 2 ore (deci să intre la obligația de a furniza apă și mâncare pasagerilor), Wizz Air a recurs la un artificiu, perfect legal, care i-a scutit de reclamații și pretenții ulterioare.

poarta D aeroport beauvais
Pasagerii zborului Wizz Air Beauvais – Otopeni ieșind din clădirea unde fuseseră strânși după „boarding”

Având siguranța că aeronava de la București a decolat, reprezentanții companiei au început procedura de îmbarcare a pasagerilor, chiar dacă aeronava, conform radarului, nici nu era în zona aeroportului.

- Publicitate -

Pasagerii, cu boardingurile scanate, erau scoși pe poarta de îmbarcare C și direcționați spre o construcție adiacentă, în vecinătatea pistei, pe care scria Poarta D. Când aeronava de la București a aterizat, acest proces de boardind era în plină desfășurare. Când pasagerilor zborului Beauvais – Paris li se scanaseră toate documentele (deci, legal, erau îmbarcați), a început debarcarea pasagerilor care veniseră de la București. Un artificiu perfect legal care a scutit compania Wizz Air de îndeplinirea obligațiilor față de pasageri pentru o întârziere mai mare de 2 ore.

Și totuși care sunt motivele acestor nerespectări ale orarului inițial de zbor?

Întârzierile și artificiile pentru evitarea plății daunelor au făcut ca încrederea în compania Wizz Air să se prăbușească în ultima vreme.

Pasagerilor cu zboruri întârziate, a celor care zboară de nevoie și nu de plăcere, le poți spune orice, că nu ai cum să îi convingi că și-au asumat aceste lucruri zburând „cu low cost-ul”. Mai ales dacă au și plătit sume mari pentru biletele de avion respective.

- Publicitate -

Turiștilor însă, celor care zboară de plăcere, în vacanțe, le vine mult mai ușor să înțeleagă și să-și asume aceste riscuri. Da, știu că îmi asum să mi se modifice zborul, ba chiar să mi se anuleze. Sunt perfect conștientă de asta. Dar când dau 193 de lei pe un bilet de avion București – Paris dus-întors, sau 98 de lei pe un bilet de avion București – Londra dus-întors, atunci consider că merită să-mi asum riscul. Și o fac!

De ce au apărut aceste întârzieri în ultima perioadă? Odată cu pandemia, multe companii aeriene și-au redus personalul. Când pandemia a luat sfârșit și s-au reluat zborurile, cererea oamnilor a devenit tot mai mare. Din păcate, reangajările nu se fac cu aceeași viteză cu care s-au făcut disponibilizările.

Echipajul de zbor (piloți și echipaj de cabină) are un număr maxim de ore pe care le pot efectua legal. Dacă este depășit, nu au voie să mai zboare decât după perioada obligatorie de pauză. Astfel, se ajunge deseori în situația, mai ales la zborurile de după-amiază, să nu existe personal disponibil pentru a efectua zborul respectiv.

Citește și: Numărul de telefon ”secret” de la Wizzair România. Cum ”eviți” apelul cu suprataxă de 1,19 euro/minut

Ca să vă faceți o idee, aeronava care ne-a adus la București de la Paris sâmbătă noapte, operase în data de 17 iunie zborurile: București – Oslo, Oslo – București, București – Atena, Atena – București, București – Paris și, în final, Paris – București. Din cauza unei întârzieri pe ruta Atena – București, s-au dat peste cap toate cursele următoare, iar noi am plecat din Paris cu peste două ore întârziere față de ora programată inițial.

Repet însă, eu îmi asum această posibilitate de câte ori îmi iau bilete de avion la o companie low-cost, indiferent că este vorba de WizzAir, Ryanair sau Easyjet.

De obicei această lipsă de personal este cea care cauzează întârzierile sau anulările de curse, și nu problemele tehnice ale vreunei aeronave, așa cum se speculează uneori.

Ar fi bine ca, cel puțin în următoarea perioadă, cei care achiziționează bilete de avion, să le achiziționeze în cunoștință de cauză. Mai ales că a venit vara și aglomerația pe aeroporturi a început deja, situațiile de curse modificate sau de overbooking vor continua să apară. Poate până la anul toate companiile aeriene își vor rezolva problemele de personal și, încet-încet, vor restabili încrederea pasagerilor lor și pentru zboruri „din mai multe bucăți”. Deocamdată însă… este riscant.

Distribuie articolul:

Provocarea Observatorul Prahovean

- Publicitate -

Ai un pont care se poate transforma într-o știre? Trimite pe WhatsApp la 0785 075 112

Vreți să aflați cele mai noi știri din Prahova? Abonați-vă la Google News

4 COMENTARII

1. Bilete ieftine nu mai sant de mult,cred ca este bataie de joc,cu siguranta personal se poate angaja,mai ales daca este platit,cerinta pt zboruri slava Domnului nici nu mai vorbesc,stiu ca nu avem incotro, mai ales cei ce fac naveta pt a-si vedea pe cei dragi

2. Am venit Luni 19.06 de la BRU-CRL la OTP cu un zbor Wizz. Aeronava avea 5 ani vechime doar. M-a surprins mizeria din avion. Carpeta de pe podea era slinoasa la propriu pe mai toata lungimea ei. Am fost anuntati ca nu sunt disponibile bauturi calde. Ma gandeam ca nu le merge boilarele de apa de la bucatarii..dar toate!? Si in fata si in spate? Misterul a fost elucidat cand m-am ridicat si am mers la toaleta. Nu exista apa in tot avionul! Am intrebat personalul de cabina, devoalandu-mi profesia, ce s-a intamplat? Ce credeti ? Rastunsul a fost, ridicand din umeri ca asa le-a spus comandantul ca apa nu este functionala pe zborul acela..🤣
    Acum, apa ca si accesul la toalete tin de ‘Passenger convenience” si cam este obligatoriu sa le pui la dispozitie ca sa zbori..Nu si pentru Wizz. 99% din companiile aeriene nu ar accepta asa ceva, nici un comandant nu ar accepta un avion de la tehnic fara apa si toalete functionale. 1% este insa suficient pentru Wizz.

3. Biletele sunt ieftine doar dacă bagajul de mână îți este suficient. Dacă nu, se mai adaugă minim 60 euro / bagaj / zbor. Și atunci vezi că același bilet de avion care părea ieftin, nu mai este așa.
    Overbooking e o mizerie care ar trebui interzisă iar companiile care o practică amendate cu sume mari.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău

Exclusiv

Trei zile de festival în Parcul Bucov. Republik Fest primul festival fusion-simfonic din România

Ne-am dorit să avem o comunitate în care evenimentele de top să devină atracții naționale, să ne bucurăm de muzică de calitate într-o atmosferă civilizată. Și vom avea!

Climatizare la costuri cu până la 30% mai mici, dotare standard a unor apartamente scoase la vânzare în centrul Ploieștiului

Soluțiile inteligente ale unui constructor pentru a proteja de caniculă locatarii celui mai nou bloc din Ploiești

VIDEO: Au secat irigațiile din Prahova. În timp ce la Buzău culturile sunt verzi, la noi recolta este compromisă

Lipsa precipitațiilor din această vară, pe fondul unei canicule...

Am stat de vorbă cu proprietarul grădinii plină cu palmieri care face furori pe internet. ”Mulți nu cred că este din România și mă...

În fotografiile care fac furori pe internet apar numeroși palmieri, din diferite specii, dar și bananieri și alte specii tropicale.

Abonează-te la newsletter

Știri noi

Actrița Shannen Doherty, îndrăgita ”Brenda” din serialul Beverly Hills 90210, a încetat din viață la 53 de ani

Actrița a fost diagnosticată cu cancer la sân în februarie 2015, iar în 2017 a anunțat că boala a intrat în remisiune. Însă în 2019, cancerul a reapărut și s-a extins.

Petrolul debutează luni, în noul sezon al Superligii, contra celor de la FC Buzău

Partida se va juca luni, de la ora 21:30, pe “Ilie Oană”.

Au fost identificate cu 60% mai multe mașini furate, care ajung în vămile din România, anul acesta față de 2023

Verificați întotdeauna dacă mașina second pe care o cumpărați nu figurează ca fiind furată!

Dosar penal în cazul bărbatului împușcat mortal de un polițist. Victima atacase cu toporul un jandarm

Cercetarea vizează comiterea unei infracţiuni de omor şi a două infracţiuni de ultraj în urma evenimentelor de sâmbătă.

Informații utile

Robin Mihai este triplu medaliat cu aur la Campionatul Mondial de Kempo IKF cu sprijinul Supermarket La Cocoș

Ce ar fi sportul ploieștean fără implicarea oamenilor de...

Medicul Alin Scarlat explică puterea sentimentului de scop în viață

Observatorul Prahovean publică o serie de articole, extrase din...

Emisiuni
Observatorul Prahovean

Tânără ucisă de urs în Prahova. Noi detalii despre tragedia din Bucegi

Împușcarea urșilor este o soluție la această criză care provoacă noi victime?

Vor avea ploieștenii căldură la iarnă?

Primarul încă în funcție, Andrei Volosevici, a declarat: ”Intuiţia îmi spune că nu prea vom avea căldură la iarnă”

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Partida se va juca luni, de la ora 21:30, pe “Ilie Oană”.