Cel puțin 20 de persoane au fost angajate, în ultimii aproape doi ani și jumătate, fără concurs, la Cabinetul primarului Andrei Volosevici. Pentru multe dintre ele, angajarea în cabinet a fost rampa de lansare pentru ocuparea fără concurs a unor funcții de conducere în administrație. Prin detașare sau prin transfer, nu puțini sunt cei care au reușit să acceadă în funcții de conducere în primărie sau la instituții din subordinea Consiliului Local.
Primăria Ploiești, obtuză în comunicare
Observatorulph.ro a prezentat, în luna ianuarie 2023, situația angajărilor la cabinetul primarului Volosevici. Pe motiv că „numele persoanelor care sunt angajate în aceste compartimente, atribuțiile și/sau detașarea acestora se efectuează potrivit prevederilor legale incidente și nu intră în categoria informațiilor publice”, primăria Ploiești a refuzat să transmită informații cu privire la situația angajărilor la cabinetul primarului Volosevici.
Interesați să aflăm dacă într-adevăr angajările fără concurs la cabinetul primarului Volosevici au un statut special, am constatat contrariul.
Datele privind numirea/încetarea/detașarea/transferul angajaților din Primărie, inclusiv a persoanelor care ocupă funcții la cabinetul primarului, figurează pe site-ul Primăriei Ploiești, ca documente care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoștință publică.
Citește și: Directorul Economic al Primăriei Ploiești, acuzații grave la adresa edilului: ”Comportament abuziv, amenințare, șantaj!” Reacția lui Andrei Volosevici: ”Voi sesiza comisia de disciplină pentru abuzurile comise de dânsa!”
Trambulină pentru funcții de conducere, multe fără concurs
Efortul a fost unul substanțial având în vedere zecile de proiecte de dispoziții, dar și de dispoziții emise doar pentru numirea/încetarea numirii ori detașarea celor angajați la cabinetul primarului și prin funcțiile publice.
Iată traseele pe care le-au avut în administrația Volosevici cei pe care i-am identificat.
- Băicoianu Simona Rodica (actualmente Andrei) – angajată la Cabinet primar, numită, în 2020, membru supleant în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului, președinte CA Hale și Piețe, ulterior, prin dispoziție, numită director interimar la CSM Ploiești, contract care a încetat cu data de 28 februarie.
- Mihalache Adrian – angajat cabinet primar, numit membru în Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului
- Sîmpelean Dan Ștefan – angajat cabinet primar, director interimar la Spitalul de Pediatrie Ploiești, contract încetat
- Furtună Alina – angajat Cabinet primar, a renunțat la funcție
- Constantin Grigore – angajat Cabinet primar, numit prin dispoziție director CSM Ploiești, dispoziție care a încetat la câteva luni
- Cioc Alexandra Iulia – angajată pe perioadă determinată în cadrul Compartiment Cabinet Primar, ulterior inspector de specialitate Compartiment Implementare Proiecte din cadrul Direcției Relații Internaționale
- Scoruș Patrik Antonio – angajat inspector de specialitate în cadrul Compartimentului Cabinet Primar, ulterior angajat la CSM Ploiești
- Semcu Adrian Emanuil – angajat cabinet primar, detașat în funcția de director general interimar la SGU Ploiești, ulterior a ocupat funcția pe bază de concurs
- Donald Constantin – consilier personal Cabinet primar, numit șef serviciu Parc Municipal Vest, detașat director CSM Ploiești, eliberat din funcție
Citește și: Cine sunt oamenii trimiși de partide în Consiliile de Administrație de la societățile Consiliului Local Ploiești. Câți bani câștigă din ședințe
- Tănăsică Anca – angajată cabinet primar, detașată șef serviciu Parc Municipal Vest
- Pancovici Ioana Alexandra – angajată compartimentul Cabinet Primar – transfer Serviciul de Publicitate
- Pascu Marina – angajată inspector de specialitate Compartiment Cabinet primar, ulterior angajată în funcția de consilier Serviciul Financiar – Contabilitate, detașată în funcția de consilier Serviciul Buget, Împrumuturi
- Grozea Ștefan – angajat cabinet primar, detașat director CSM Ploiești, i-a încetat mandatul, s-a reîntors în funcția de inspector la cabinet primar
- Stan Florin Cătălin – angajat compartiment cabinet primar
- Câju Mariana – Cabinet primar – membru CA Spitalul Municipal Ploiești, Spitalul de Pediatrie Ploiești
- Lucaci Mihaela – încetare contract de muncă 22.02.2022 – numire funcție consilier de etică
De menționat că, oficial, în cadrul compartimentului Cabinet primar sunt înființate 6 posturi de inspector de specialitate, iar salariul de încadrare este de 7122 lei, corespunzător programului de 8 ore/zi, la care se mai adaugă indemnizație de hrană și alte beneficii.
Cum ți se pare subiectul?