- Publicitate -

De ce întârzie facturile de curent? Explicațiile companiilor Furnizare Electrica și Hidro Electrica

Numeroși cititori ne-au sesizat că nu au mai primit de luni bune facturile pentru plata energiei electrice. Este vorba, în special, de clienții companiilor Electrica Furnizare și Hidro Electrica.

- Publicitate -

Facturi întârziate la Furnizare Electrica

”Ultima factura emisă de Electrica a fost în luna mai, scadentă în 14.06.2022. De atunci, la începutul lunii iunie, a fost trimis pe teren personal pentru citirea fizică a contorului, dar factura nu a mai fost emisa. Am făcut sesizare către ei în 27.06 2022, la care am primit răspuns în 30.06.2022 prin care au comunicat ca au deschis o ampla acțiune de optimizare a sistemului informatic, datorita reglementării prețurilor la energie electrică și gaze naturale, facturile aferente lunilor aprilie și mai au fost emise la o data decalată. Surprinderea mea a fost că nu s-a mai emis nicio factură până în august. Aș dori să aflați un punct de vedere societății referitor la acest aspect. Menționez că nu sunt singura în aceasta situație, dacă doriți pot trimite facturi și de la alt client aflat în aceiași situație”.

”De două luni nu am primit factura de curent de la Electrica. Am încercat să sun la call-center să văd ce se întâmpla, dar am renunțat după ce m-au ținut în telefon 45 de minute. Mi-e și frică de momentul în care voi vedea cât am de plată”. Acestea au fost doar câteva dintre mesajele cititorilor.

Observatorul Prahovean a solicitat Furnizare Electrica un punct de vedere, pe care îl publicăm mai jos:

Având în vedere solicitarea primită din partea publicației „Observatorul Prahovean” cu privire la aspecte care țin de procesul de facturare, vă comunicăm următoarele:

Fiecare situație generată de posibile anomalii în procesul de emitere a facturilor, survenite ca urmare a modificărilor succesive ale sistemului informatic de facturare, sunt tratate și soluționate în mod particular, fără excepție. Compania își încurajează clienții să semnaleze orice posibilă anomalie la adresa clienti@electricafurnizare.ro sau utilizând formularul de contact. (link: https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/)

Având în vedere că unele sesizări care vă sunt transmise pe adresa redacției pot implica și date de natură contractuală, le recomandăm clienților să se adreseze direct furnizorului de energie electrică, pe canalele menționate anterior, pentru orice clarificare necesară.

Citește și: Speriați de facturile de curent, românii migrează la Hidroelectrica. ”Nu putem acoperi tot consumul României”

Cu privire la suspiciunea legată de modalitatea de aplicare a măsurilor de protejare a clienților, facem următoarele precizări:

- Publicitate -

– plafonarea se aplică în funcție de consumul mediu lunar înregistrat în anul 2021, respectiv:

• maximum 0,68 lei/kWh (TVA inclus), în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este mai mic sau egal cu 100 kWh;
• maximum 0,8 lei/kWh (TVA inclus), în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este cuprins între 100 kWh și 300 kWh inclusiv;
• pentru clienţii finali casnici de energie electrică ce au avut în 2021 un consum mediu lunar care nu se încadrează în niciuna din tranșele menționate anterior prețul este unul ajustabil, stabilit conform reglementărilor legale în vigoare;

– încadrarea actuală în categoriile beneficiare ale facilităților stabilite de lege nu a fost influențată de consumul realizat în anul 2022; de altfel, evidențierea în cadrul unei singure facturi a numărului de kW consumați într-un interval mai mare de o lună nu aduce modificări modului de calcul aferent consumului mediu lunar, acesta fiind calculat prin împărțirea cantității totale de energie consumată într-un an calendaristic la 12 luni.

- Publicitate -

Și Hidro Electrica are întârzieri la emiterea facturilor

Un alt cititor a reclamat o situație asemănătoare la Hidro Electrica.

”Am migrat în luna aprilie la Hidro Electrica dar nu m-au facturat niciodată până acum și suntem deja în luna august, deși am transmis lunar indexul. Știți oare ce se întâmplă?”.

Pe site-ul companiei a fost postată următoarea reacție:

- Publicitate -

”Avand in vedere faptul ca s-au asteptat clarificari privind modul de aplicare a OUG 27/2022, activitatea de facturare a suferit intarzieri semnificative. In perioada urmatoare se vor emite si transmite facturile aferente consumului de energie electrica din luna Aprilie. Facturile emise vor fi transmise pe email dar vor putea fi oricand consultate si in sectiunea Facturi din Portalul Client Hidroelectrica”.

Sondaj Observatorul Prahovean

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0785 075 112, pe WhatsApp sau Signal.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

- Publicitate -

Articole asemănătoare

Scoaterea contoarelor electrice din apartamente l-a pus de Dorel în valoare. Imaginile zilei vin de la Ploiești

Imaginile trimise de un cititor al Observatorului Prahovean ne prezintă o situație desprinsă parcă dintr-o comedie. Nu este însă o butaforie dintr-un film sau...

În centrul orașului Plopeni locuitorii reclamă faptul că rămân zilnic fără curent electric

În centrul orașului Plopeni, în anul 2023, locuitorii multor străzi situate în zona centrală a orașului reclamă faptul că, de aproximativ 3 ani, au...
- Publicitate -
- Publicitate -
- Publicitate -

Ultimele știri

Pățania unui ploieștean care și-a uitat aparatul foto profesional într-o cafenea. ”Noroc cu camerele de supraveghere…”

Fotograful ploieștean Bogdan Vasilescu a povestit pe Facebook experiența prin care a trecut după ce și-a uitat aparatul de fotografiat într-o cafenea din oraș....

De ce avem dependenți de droguri, alcool sau ”păcănele”? Opinia psihoterapeutului Eugenia Popovici

Observatorul Prahovean a solicitat opinia psihoterapeutului Eugenia Popovici cu privire la un fenomen care pare scăpat de sub control: dependența, în special a tinerilor,...

Un tânăr de 24 de ani din Lipănești a fost dat dispărut în Prahova. L-ați văzut?

Niță Romeo Gabriel, în vârstă de 24 de ani, a plecat din mod voluntar de la locuința tatălui său din Lipănești și nu a...

Ce trebuie să știi dacă te sună un ”operator” în numele BNR pentru împrumuturi online

Banca Națională a României atrage atenția asupra unui atac de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon) în care este folosit numele instituției. Comunicatul...

Naționala României a aflat verdictul după incidentele din meciul cu Kosovo

UEFA a înștiințat Federația Română de Fotbal cu privire la sancțiunile acordate în urma incidentelor din partida cu Kosovo, din preliminariile pentru Campionatul European...
Emisiuni
- Publicitate -

S-a întors omul fără adăpost în zona Parcului Eminescu din Ploiești. Au reînceput urletele și înjurăturile

Cazul omului fără adăpost care și-a găsit „o casă” în zona Parcului Eminescu din Ploiești a fost prezentat pe larg de Observatorul Prahovean. Modul...

Controale ale Consiliului Concurenței la Enel România. Compania ar limita concurența pe piață

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la Enel România SA, la operatorii de distribuție a energiei electrice din cadrul grupului (E-Distribuție Muntenia SA, E-Distribuție...

Amenzile ANAF nu vor mai putea fi plătite la jumătate, în termen de 15 zile

Amenzile ANAF nu vor mai putea fi plătite la jumătate, potrivit noilor măsuri publicate de Guvern. Dacă până acum, amenzile contravenționale aplicate de ANAF puteau fi...

El este șoferul microbuzului strivit între două tiruri pe A 1. ”Drum lin spre Cer, George!”

Cinci oameni au murit, ieri, într-un teribil accident rutier petrecut pe A 1, la Ciorogârla. Aceștia se aflau într-un microbuz care a fost strivit...

Se schimbă prioritatea de trecere pe strada Bobâlna din Ploiești. Ultimele măsuri luate pentru fluidizarea traficului

Închiderea Bulevardului Independenței din Ploiești a dus la îngreunarea circulației rutiere pe străzile adiacente. În acest context, miercuri după amiază, Primăria Ploiești a anunțat...
Emisiuni