- Publicitate -

32 de ani de la moartea „vinovaților fără vină”. În măcelul de la Otopeni au pierit 37 de tineri de la UM 0865 din Câmpina. Ei sunt, în continuare, parte din povestea cuiva de viață

Sunt 32 de ani de la masacrul de la Otopeni. 32 de ani de când 37 de tineri de la UM 0865 din Câmpina au sfârșit, ciuruiți de gloanțe, în camioanele morții. Ei nu rămân doar niște nume și niște destine frânte tragic. Ei sunt, în continuare, parte din povestea cuiva de viață.

O mamă, un tată, un frate sau o soră, un prieten drag… Oameni care nici până în ziua de azi nu au înțeles de ce ale lor suflete apropiate a trebuit să fie „vinovații fără vină”, în urma cărora, dincolo de niște cruci în cimitire, au rămas multe întrebări fără răspuns și goluri ce nu vor putea fi umplute niciodată. Un sângeros și nemeritat tribut plătit de suflete care au pierit, fără ca măcar să știe ce li se întâmplă.

Au plecat în camioane, crezând că sunt chemați să apere aeroportul Otopeni, după ce fuseseră lansate zvonuri cu privire la producerea unor atacuri terestre și aeriene. Nicio secundă nu s-au gândit că se îndreaptă spre drumul fără de întoarcere.

„Nu mai trageți, ne predăm, nu mai trageți!”

La Otopeni a fost deschis focul asupra acestora. 37 de jandarmi, ofițeri, subofițeri, elevi și militari în termen și-au pierdut viața, sub o ploaie de gloanțe. Se întâmpla în zorii zilei de 23 decembrie.

„ În drum spre aeroport, traseul celor trei camioane cu soldați de la Câmpina a fost îngreunat de mai multe filtre, dar toate le-au recunoscut misiunea și au trecut cu bine mai departe. Au ajuns în zona aeroportului la ora 6.20, fiind opriți la primul punct de control, chiar la ieșirea de pe DN 1, București – Ploiești. Au fost recunoscuți și li s-a permis să treacă mai departe. Camioanele au intrat pe strada care duce spre aeroportul civil și au ajuns la al doilea punct de control. Misiunea companiei de la Câmpina a fost confirmată și de această dată și, mai mult de atât, locotenentul-major Constantin Ionescu a urcat în primul camion pe post de însoțitor, pentru a conduce coloana acolo unde era așteptată! Camioanele au plecat mai departe, dar, după ce au parcurs câteva sute de metri, s-a auzit o rafală de foc automat. Acest semnal a fost urmat de dezlănțuirea unui adevărat infern. Convoiul este lovit în plin de gloanțe. Militarii cad secerați. Acest foc desfășurat sub un vacarm năucitor, care dădea impresia că ești atacat din toate părțile, a durat circa zece minute. S-au mai făcut mici pauze. Se auzeau la un moment dat strigăte: „Nu mai trageți, ne predăm, nu mai trageți!”. Am crezut că se vor opri, dar nu a fost așa. Au reluat focul pentru că nu toți auzeau aceste strigăte. A fost foc încrucișat, din trei direcții”, au rememorat, pentru asociatia21decembrie1989.ro, supraviețuitori ai carnagiului de la Otopeni.

Militarii de la Câmpina au fost omorâți ca la plutonul de execuție 

În vacarmul creat de rafalele pistoalelor-mitralieră și de strigătele de disperare ale militarilor de la unitatea din Câmpina, apare, ca din senin, un autobuz plin cu civili. De fapt, era un autobuz al aeroportului, care aducea din oraș angajații pentru tura de la ora 7.00. Un detaliu care face și mai nejustificată primirea convoiului de la Câmpina cu foc deschis: circulația în și dinspre aeroport nu era închisă în acea dimineață. Spre aerogară circulau inclusiv taxiuri!

Dispozitivele de apărare deschid focul și asupra autobuzului cu civili. Opt persoane sunt ucise pe loc, însă, spre norocul celor aflați în mașină, șoferul nu se află printre victime. Acesta reușește să meargă cu spatele și să scoată autobuzul din acea zonă.

„Vin florile. Secerați-le!”

Militarii de la unitatea din Câmpina rămân în bătaia focului și, după câteva minute de la episodul cu autobuzul, se aud voci care îi somează să se îndrepte spre clădirea aeroportului cu mâinile sus. Convinși că nimeni nu poate trece peste legea nescrisă conform căreia nu se trage asupra unui soldat care are mâinile ridicate, câmpinenii se ridică și înaintează spre aeroport.

Comportamentul mai mult decât bizar al celor din dispozitivele de apărare atinge, însă, absurdul maxim. Deși aceștia puteau vedea acum, fără niciun fel de problemă, că au în față militari în termen și nicidecum teroriști veniți să cucerească aeroportul, focul este deschis din nou! Se trage în plin asupra câmpinenilor, care sunt împușcați ca la plutonul de execuție.

Toate sunt mărturii dureroase, chiar dacă au trecut mai bine de 30 de ani de la acele momente. E o filă a unei istorii pe care suntem datori să nu o uităm niciodată. Avem, cu toții, obligația morală de a înțelege  că „eroii nu mor niciodată” și că peste sacrificiul lor, dar și al altor peste o mie de români, nu are voie să se așeze niciodată praful sau uitarea. Iar, poate, cea mai sensibilă și plină de profunzime descriere a ceea ce rămâne în istorie „măcelul de la Otopeni” aparține regretatului scriitor câmpinean, Emanoil Toma, autorul romanului „Vin florile. Secerați-le!”

 

sursa foto -a1.ro

Ai informații care ar putea deveni o știre? Contactează-ne la: 0785 075 112, pe WhatsApp sau Signal.

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

Sondaj

Sunteți de acord ca elevii să fie obligați să poarte uniforme școlare?

- Publicitate -

Articole asemănătoare

Accident pe DN1, la Otopeni. Trafic îngreunat către Ploiești [GALERIE FOTO]

Un accident rutier s-a petrecut vineri, în jurul orelor 11.30, pe DN1, în orașul Otopeni. Traficul rutier către Ploiești este îngreunat la ora transmiterii...

Cum arată Aeroportul Otopeni în plină criză a bagajelor. Mormane de valize nerevendicate sau pierdute

Zeci de bagaje s-au strâns într-o zonă a terminalului de sosiri al Aeroportului din Otopeni. De când a început sezonul estival, tot mai mulți oameni...
- Publicitate -

Video Observatorul Prahovean

- Publicitate -

Ultimele știri

Grațiela Gavrilescu dă vina pe Cătălin Drulă de la USR pentru lipsa autostrăzii Ploiești-Brașov

Grațiela Gavrilescu, fost ministru în mai multe guverne, a postat ieri pe Facebook un mesaj cu privire la coloanele uriașe de mașini de pe...

Cumpărătorul mașinii regretatei prințese Diana urmează să plătească o sumă considerabilă, după ce a câștigat la licitație Fordul Escort al acesteia

Un ford Escort negru, aparent banal, dar cu o valoare istorică și sentimentală foarte mare. Mașina a aparținut prințesei Diana, fosta soție a prințului...

Vine toamna, nu doar calendaristic! Maximele din Prahova scad cu 10 grade Celsius într-o săptămână, când vin și ploile

Deși sunt încă peste 30 de grade, se pare că trecerea la prima lună calendaristică de toamnă vine și cu schimbări pe măsură, conform...

Cine sunt victimele din accidentul aviatic de la Giurgiu

Un avion de agrement, de mici dimensiuni, s-a prăbușit sâmbătă seara într-o zonă greu accesibilă din județul Giurgiu. La impactul cu solul, avionul a luat...

Ce șanse sunt ca ploieștenii să aibă apă caldă la 1 septembrie?

Ploieștenii care locuiesc în apartamentele racordate la sistemul public de termoficare au rămas fără apă caldă la 1 august. Șansele ca la 1 septembrie...
- Publicitate -
- Publicitate -
- Publicitate -

Parteneri

- Publicitate -