fbpx

WhatsApp_Image_2019-07-18_at_12.29.55_463a6.jpgO medie de 10 la admiterea în liceu, prima în această școală de când se susține Evaluarea Națională, singurul liceu din Ploiești cu promovabilitate 100% după prima sesiune a Bacalaureatului din acest an. Sunt doar două dintre performanțele Colegiului Național „Nichita Stănescu“ din Ploiești. În spatele acestor rezultate se află însă o muncă de echipă, coordonată cu tact, calm și multă pasiune de Carmen Argeșanu, directorul instituției amintite.

Lucrurile nu s-au întâmplat peste noapte. Analiza fiecărui eșec, discuțiile deschise, monitorizarea elevilor, descoperirea punctelor forte și direcționarea către o alegere optimă, precum și relația elev-profesor-părinte sunt elementele esențiale care au condus la performanțele obținute de Colegiul din zona de Nord a Ploieștiului.

Promovabilitatea de 100% la examenul de Bacalaureat nu este tocmai o noutate. Și anul trecut a fost înregistrat acest procent, însă după cea de-a doua sesiune a examenului „maturității“. Iar în anii precedenți, rata de absolvire a fost de peste 95%.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

CITEȘTE și Colegiul din Ploiești cu promovabilitate 100%, în urma contestațiilor! 

Din 2011, de când este directorul școlii, Carmen Argeșanu a încercat, împreună cu echipa sa de profesori, să vadă care sunt punctele slabe ale elevilor, să le depisteze cauza și să rezolve, treptat, aceste probleme.

„În spatele unei note mici, a unui chiul, a unei minciuni se află ceva, o problemă oricât de mică ar fi ea. Săpăm, încercăm să aflăm ce-i acolo, monitorizăm elevul, dar fără a-i îngrădi libertatea și împreună cu colegii mei, cu elevul respectiv, cu părinții încercăm să găsim o soluție“, ne-a declarat Carmen Argeșanu.

Toți copiii au ceva bun în ei! Este crezul după care se ghidează cadrul didactic. Doar că acel ceva trebuie descoperit și valorificat.

Merge pe principiul că la școală trebuie să vii de plăcere. A încercat să creeze un climat optim în școala pe care o administrează, în care există drepturi și obligații, în care își dorește ca orice conflict să fie rezolvat cât este „cald“.

Profesor de Chimie, Carmen Argeșanu susține că multe dintre ceea ce se află în materia pe care o predă le regăsește și în relația interumană, în viața de zi cu zi. „Îmi place să fiu în mijlocul lor și de asta mi-am luat și numărul maxim de ore care mi-e permis să-l am ca director. Dacă nu interacționez direct cu ei, atunci de unde-mi pot lua mai bine informațiile, cum pot analiza obiectiv situațiile? De la elevi avem cele mai multe de învățat și le spun mereu acest lucru“, a completat directoarea de la „Nichita“.

Muncă, soluții și satisfacții

În privința examenelor, simulările au reprezentat un control foarte bun al situației în care se află elevii din anii terminali, dar și unde mai au de lucru. De aici, rolul profesorilor a devenit unul decisiv.

Pregătirile de la școală au fost, de asemenea, foarte importante, iar cadrele didactice s-au mulat după programul și nevoile elevilor, astfel încât să le fie acoperite cât mai multe goluri.

O satisfacție enormă a avut-o după Evaluarea Națională, când Marina Nedelcu, unul dintre elevii care a terminat cu 10 Gimnaziul la „Nichita“, a confirmat obiectivitatea notelor primite, obținând media maximă și la testele naționale.

„Atunci, am vorbit cu părinții fetei care mi-au spus că școala aceasta a făcut ca fiica lor să fie un elev de nota 10 și nu au nici un motiv să aleagă alt liceu“, ne-a mărturisit Carmen Argeșanu.

AFLĂ care sunt cei patru elevi, admiși la liceu cu media 10 

Dintre elevii acestui Colegiu, aproape jumătate sunt navetiști. Este un efort și pentru copii, dar și pentru părinți în a fi mai tot timpul la școală. Dar pentru a facilita accesul la informații, Colegiul a implementat deja catalogul electronic, unde fiecare părinte are acces la situația copilului său. Însă, întâlnirile periodice cu profesorii nu lipsesc pentru că acest trio elev-profesor-părinte este esențial în obținerea unor rezultate atât umane, cât și școlare.

O altă metodă la care a recurs a fost cea ca o clasă să fie coordonată de un diriginte (remunerat) și un co-diriginte (neremunerat).

„Pentru un singur om, 30 de elevi înseamnă mult. În plus, poate că sunt copii care nu empatizează cu dirigintele respectiv, dar comunică mult mai bine și mai deschis cu co-dirigintele. Mai sunt și situații de boală etc. Coordonarea unei clase este mult mai eficientă în acest mod“, a completat directoarea.

Iar faptul că această echipă face treabă bună se vede atât din rezultatele individuale ale copiilor, cât și din cele ale școlii, implicată într-o serie de proiecte, multe dintre ele internaționale. De remarcat este faptul că acest Colegiu a obținut de trei ori consecutiv titlul de „Școală Europeană“, reușită adusă atât de proiectele pe educație formală, cât mai ales cele non-formale.

Pasiunea pentru munca la catedră

Cine este acest om care ține frâiele unui Colegiu care surprinde prin rezultatele sale? Este o persoană care și-a ales meseria din plăcere, care din 1990 predă Chimia în școlile din Prahova, care în anii de după Revoluție concura cu zeci de persoane pentru un post titular la o catedră de Chimie, dar care n-a renunțat atunci când s-a confruntat cu un eșec. Dimpotrivă! S-a ambiționat, iar cunoștințele acumulate le-a folosit și pentru completarea studiilor postuniversitare.

Din cei 29 de ani de profesorat, 15 îi are la „Nichita Stănescu“, liceul unde a închegat un colectiv frumos. „De la portar, până la director, mi-am dorit ca toată lumea să nu se simtă constrânsă la serviciu. Este foarte importantă atmosfera de la locul de muncă. Iar rezultatele acestui colegiu sunt meritul unei echipe profesioniste și care vine de plăcere la școală“, a concluzionat Carmen Argeșanu.
Se bucură când dintre foștii elevi, unii aleg să revină la Colegiul de la Nord în postura de profesori. Fie că este vorba despre ei, fie despre alții, Carmen Argeșanu îi alege din start în diverse structuri unde le predă o altă lecție: cea a responsabilității profesorale.

Ca motto, unul pe care-l folosește ca sfat și pentru elevi, și pentru colegii săi, este ceea ce a învățat de la antrenorul său de atletism: „viteza de plecare trebuie să ți-o păstrezi până la ultima sută de metri din cursă, de unde începi să accelerezi. Dar, până acolo, fii constant!“

La Gimnaziu, seriile au câte două clase, iar la liceu, la „Nichita Stănescu“, sunt șapte clase: trei de Matematică-Informatică, una de Științele Naturii, două de Știinte Sociale și una de Filologie.

Foto: 

WhatsApp-Image-2019-07-18-at-140747-1
WhatsApp-Image-2019-07-18-at-123741
WhatsApp-Image-2019-07-18-at-123642
WhatsApp-Image-2019-07-18-at-123528
WhatsApp-Image-2019-07-18-at-123330
WhatsApp-Image-2019-07-18-at-122955

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook

Liliana Maxim Minculescu
redactor
Mai multe despre autor și articolele sale

970.jpg