fbpx

spitalul-judetean-ploiesti-UPU_0348f.jpg

Aproximativ 250 - 300 de prahoveni ajung, în decurs de 24 de ore, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Ploiești. Ca urmare a adresabilității crescute la Unitățile de Primiri Urgențe, la nivel național, a fost stabilită o procedură de triere a urgențelor. Regula se aplică și la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Ploiești, unde, oficial, un pacient poate aștepta chiar și patru ore până să fie văzut de un medic, dacă respectivul caz nu este considerat o urgență.

Situația legată de timpul mare de așteptare de la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Ploiești a fost reclamată în nenumărate cazuri, Asta pentru că în contextul unei adresabilități crescute, dar și a unui deficit de medici, pacienții sunt nevoiți să așteptate, în special atunci când viața nu le este pusă în pericol, chiar și câteva ore.

Recent, în zona de triere de la Spitalul Județean Ploiești au apărut afișe cu privire la timpul de așteptare, pentru fiecare urgență în parte.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Codul celor cinci culori. Timp de așteptare de 4 ore, pentru un consult

Dacă în cazul unor urgențe majore, cum ar fi un stop cardio-respirator, care necesită resuscitare (codul roșu) intervenția se face imediat, în cazul unui consult (cod alb) timpul de așteptare prevăzut este de patru ore.

Reglementare există și în cazul pacienților a căror viață nu este pusă în pericol, respectiv în situațiile non-urgente, (cod albastru), de acestă dată timpul de așteptare fiind de 120 de minute.

În cazurile urgente (cod verde) timpul de așteptare este de 60 de minute, iar în cazul critic (cod galben) de 15 minute.

„Problema apare în momentul în care pacienții cred că timpul de așteptare include și timpul în care este efectuat actul medical propriu-zis, care nu poate fi cuantificat. Reglementarea acestui timp de așteptare derivă din criteriile de triaj pentru pacienți, cu precizarea, repet, că timpul de așteptare nu include actul medical”, a explicat ec. Marius Niculescu, managerul Spitalului Județean Ploiești.

De departe însă, legat de timpul mare de așteptare, problemele principale vizează două aspecte. Pe de o parte nu toți pacienții care se prezintă la UPU au, într-adevăr, o urgență medicală, în multe cazuri diagnosticul, dar și tratamentul putând fi stabilit de medicul de familie, iar în al doilea rând este vorba de deficitul mare de medici.

Situația ar putea fi rezolvată în momentul extinderii și reconfigurării Unității de Primiri Urgențe Ploiești, proiect care ar urma să demareze în acest an. 

„Extindere și reconfigurarea Unității de Primiri Urgențe prevede și o reașezare a fluxurilor, ceea ce ar însemna un timp mai mic de așteptare pentru pacienți. În acest moment la Unitatea de Primiri Urgențe sunt nouă medici, față de un necesar de 21. Se lucrează în două ture, iar noaptea, este asigurată gardă, în condițiile în care media cazurilor este de 250 - 300/24 de ore, din care aproximativ 20 necesită internare, restul fiind catalogate ca urgențe minore”, a precizat managerul unității medicale.

timp-asteptare-urgente_3e104.jpg

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.
Sunday Brunch El Camaron Ploiesti

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
harold.jpg
970.jpg