fbpx

spital-judetean-ploiesti-infectie-poveste-horror.jpg

Numărul mare de sesizări și nemulțimiri este direct proporțional cu adresabilitatea. Timpii de așteptare de până la 5 ore generează stări de nervozitate, atât în rândul pacienților, dar și în rândul cadrelor medicale. 40% din cei care se prezintă la UPU nu au ce căuta acolo, ci la medicii de familie.

În prima parte (publicată ieri AICI) am explicat cum pentru o banală răceală sau pentru consultații care pot fi făcute la medicii de familie, mulți dintre cei care se prezintă la UPU măresc nejustificat fluxul.

În cea de a doua parte a materialului am solicitat explicațiile conducerii Spitalului Județean de Urgențe Ploiești, pentru a prezenta cu exactitate situația personalului medical:

”În prezent, în UPU-SMURD a Spitalului Județean sunt angajați 8 medici de medicină de urgență, 2 medici de medicină generală cu competențe în urgențe și un medic de medicină generală, în condițiile în care normativul de personal prevede 24 de medici de medicină de urgență, iar la repetatele scoateri la concurs ale posturilor vacante nu s-a prezentat niciun medic.

Cei 8 medici de medicină de urgență completează 2 linii de gardă, din care una SMURD, gărzi în care suprasolicitarea fizico-psihică este deja peste limita suportabilității.

Menținerea liniei de gardă SMURD, ca și a celorlate linii, este posibilă prin sacrificiile personale ale medicilor rămași în serviciu. 

Media consultațiilor este de 300 pacienți/zi, din care 20 în stare gravă.  Numărul investigațiilor în UPU, în 2018: radiografii 125.621, ecografii 30.046, tomografii 18.528, analize de laborator 561.660. 

Încă de la prezentarea la UPU, după întocmirea unei fișe, pacienții sunt preluați către asistentul de triaj, care măsoară valorile funcțiilor vitale și alocă unul din cele 5 coduri de urgență, în funcție de care vor fi introduși în spațiile de consultații, prioritizarea făcându-se astfel în funcție de gravitatea cazurilor, astfel încât se măresc timpii de așteptare pentru pacienții necritici.

După intrarea în spațiile de consultații, la decizia medicului UPU, pacienții sunt investigați, inclusiv pentru excluderea unor diagnostice cu potențial de gravitate, apoi sunt consultați de medicii de specialitate chemați din spital. Timpii de așteptare depind și de accesul la aparatele de radiologie și CT, dar și de timpul în care vin rezultatele de la toate investigațiile.

Având în vedere că spitalul are secții împărțite în 5 locații diferite din oraș, pentru efectuarea consultațiilor în alte locații decât cea a spitalului de la Nord, în care se află UPU, este necesar transportul pacienților cu ambulanța, ceea ce implică un alt timp de așteptare de la solicitare până la sosirea ambulanței, timp care nu poate fi influențat de personalul UPU.

Supraaglomerarea cu pacienți care nu reprezintă urgențe (40%!!! din consultațiile UPU) rezultă din faptul că pacienții nu se prezintă la medicul de familie pentru simptomatologie persistentă de mai multe zile sau chiar luni, preferând să se prezinte la UPU, în ideea în care vor fi tratați în regim de urgență, ceea ce este imposibil, având în vedere că personalul se ocupă mai întâi de urgențele reale.

SJU deșine singura secție de urgență din Prahova și secții unice pentru tot județul, aici ajungând toate cazurile trimise din teritoriu, majoritatea acestor cazuri reprezentând urgențe cu evoluție gravă și potențial letal.”

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg
harold.jpg
970.jpg