Joi dimineață la Călugăreni un autobuz plin cu navetiști care mergeau la Mizil a ajuns într-un șanț de la marginea drumului. Călătorii au tras o sperietură soră cu moarte, însă din fericire nu s-au înregistrat victime. Oamenii au reușit să coboare din mijlocul de transport printre cioburi și mărăcini și au așteptat aproape o oră până un alt autobuz a venit și i-a preluat.
Primarul comunei Călugăreni s-a deplasat la scurt timp de la producerea accidentului la fața locului și ne-a declarat că, potrivit șoferului, evenimentul s-a produs după ce autobuzul a rămas fără frâne. Conducătorul autovehiculului angajat la Elbus Tour a luat decizia de a trage dreapta de volan pentru evitarea unei tragedii.
Mihai Jambore, managerul de transport al Elbus Tour, ne-a oferit astăzi un punct de vedere cu privire la evenimentul produs joi. Acesta ne-a declarat că accidentul de ieri s-a produs pe un sector de drum în pantă, iar varianta unei defecțiuni la sistemul de frânare al autobuzului nu este adevărată, mai ales că vorbim de un autovehicul cu o vechime de aproximativ 1 an. Mai mult decât atât, ultima verificare a autobuzului a fost făcută în decembrie.
Mihai Jambore a precizat că autobuzul implicat în evenimentul de joi de la Călugăreni este dotat cu o cutie de viteze automată, lucru ce îngreunează în anumite condiții reducerea vitezei. Ieri dimineață șoferul a acționat retarder-ul autovehiculului (dispozitiv pentru reducerea vitezei), dar și frâna de mână pentru a intra cu viteză optimă într-un viraj de la baza pantei pe care o cobora. Acela a fost momentul în care autobuzul a scăpat de sub control și a ajuns în șanțul de la marginea drumului. Acesta a mai transmis că autobuzul nu circula cu viteză.
Managerul de transport al Elbus ne-a mai declarat că pentru evitarea unor astfel de situații, va renunța la autobuzele cu cutie automată pe astfel de trasee.
Vă reamintim că în iarna anului trecut, tot un autobuz al firmei Elbus Tour nu a putut opri la intersecția DJ 149 cu DN1B (Fântânele). Mihai Jambore a susținut că acest eveniment s-a produs din cauza faptului că șoferul circula cu viteză și nu a putut opri autobuzul în condiții de siguranță. În urma expertizei tehnice la care a fost supus autovehiculul nu au fost depistate probleme la sistemul de frânare.