avarie-napta-electrica-reclamatii.jpg

Cât timp așteptați în apel în atunci când vreți să sesizați o pană de curent la Electrica? Cum vi se răspunde și cât durează până se rezolvă deranjamentul? Treceți prin stări de nervi, repulsie și resemnare pentru că sunteți umiliți pe banii voștri? Și noi trecem prin trăiri similare pentru că ne respectăm cititorii și vrem să le oferim informații concrete și verificate despre problemele cu care se confruntă, însă Electrica nu comunică în timp util informațiile solicitate. Și chiar ține la ”reputație”.

UPDATE Punct de vedere SDEE Muntenia Nord

”În spiritul transparenței de care a dat dovadă în relația cu reprezentanții mass-media, Electrica a răspuns cu promptitudine tuturor solicitărilor de informații, furnizând nu doar răspunsuri clare şi punctuale, ci transmițând permanent și proactiv informații pe tema avariilor accidentale sau de altă natură din instalațiile de distribuție a energiei electrice.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Vă reamintim că după accidentul rutier petrecut în data de 05.02.2018, în jurul orei 21:10, în dreptul localității Ploieștiori, în urma căruia s-a produs ruperea unui stâlp aparținând SDEE Muntenia Nord, Sucursala Ploiești, echipele operative au intervenit prompt astfel încât la ora 00:30 au fost realimentate majoritatea locurilor de consum, așa cum v-am informat și în răspunsul transmis la solicitarea dumneavoastră.

Vă informăm că programul de lucru al Societății de Distribuție a Energiei Electrice Muntenia Nord și implicit al Biroului de Presă este de Luni până Vineri, între orele 07:30 și 15:30. Răspunsurile la solicitările primite în afara programului menționat, se transmit în ziua de lucru următoare, în cel mai scurt timp posibil. Așadar, răspunsul la solicitarea dumneavoastră din data 05.02.2018, ora 21:36 a fost trimis către redacție în data de 06.02.2018, ora 9:00”. (Biroul de Presă SDEE Muntenia Nord)

Textul inițial

Zeci de abonați din Ploieștiori au rămas fără energie electrică luni seară din cauza unui accident rutier. În această situație comunicarea evenimentului a fost asigurată de Inspectoratul Județean de Poliție Prahova.

În schimb, mediatizarea duratei de remediere a avariei, numărul de abonați afectați etc au ”picat”, cum e și normal, în sarcina furnizorului de electricitate – Electrica. Și comunicare din partea societății care ține la ”reputație” a existat. Aceasta s-a concretizat printr-un răspuns primit la aproape 12 ore de la solicitarea observatorulph.ro trimisă în acest sens.

”Ca urmare a solicitării dumneavoastră, vă informăm că în data de 05.02.2018, în jurul orei 21:10, în dreptul localității Ploieștiori din județul Prahova, a avut loc un accident rutier în care un stâlp aparținând SDEE Muntenia Nord a fost rupt de un autotren. Din cauza acestui accident au fost nealimentate cu energie electrică 60 de locuri de consum.

Echipele SDEE Ploiești au intervenit prompt, astfel încât la ora 00:30 au fost realimentate majoritatea locurilor de consum. La această oră mai sunt nealimentate șase locuri de consum.

Se estimează că astăzi (n.r. marți), până la ora 09:30 se va reveni la schema normală pentru toți consumatorii.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și asigurăm toți utilizatorii rețelei că depunem toate eforturile pentru alimentarea cu energie electrica in conditii normale, conform schemei de functionare.

Cu stima, Serviciul Relații Publice și Comunicare Sucursala Ploiești, 06.02.2018”

Acesta e potențialul maxim Biroului de Presă al Electrica, societate asigură un serviciu indispensabil.

Pe de altă parte, când vine vorba de cu totul alte evenimente, nefericite, dar la fel de importante, aceeași societate este promptă în trimiterea ”drepturilor la replică” pentru că ține la ”imagine”. În data de 30 ianuarie un angajat al unei firme contractată de Electrica a suferit un accident de muncă. Articolul publicat pe observatorulph.ro a fost redactat în baza informațiilor puse la dispoziție de ISU Prahova și IJP. La doar câteva ore de la mediatizare incidentului, Electrica a trimis un drept la replică prin care atrage atenția redacției că a publicat informații eronate cu privire la eveniment, solicită publicarea precizărilor și îndreptarea erorilor atât din ediția on-line cât și cea ”tipărită” pe motiv că imaginea companiei are de suferit.

Scurte precizări pentru cine are ochi să le citească

De mai bine de 10 ani Observatorul Prahovean poate fi citit DOAR în ediție electronică. Cititorii noștri, dintre care o foarte mare parte sunt și abonații dumneavoastră, cunosc acest lucru și nu se sfiesc să ne apeleze ori de câte ori simt că drepturile le sunt încălcate sau sunt nedreptățiți. Datorită lor avem cea mai mare audiență din presa locală din Prahova și le promitem cu fiecare ocazie pe care o avem că nu îi vom dezamăgi în ceea ce privește publicarea promptă a articolelor de un real interes.

Informațiile pe care le-am solicitat luni seară biroului de presă Electrica s-au încadrat în această categorie. Așa cum v-am precizat și în e-mail. Noi ne respectăm cititorii și le promitem încă o dată că nu îi vom dezamăgi, voi vă respectați abonații și știți care e sensul biroului de presă al societății?

Imaginea unei companii nu e lezată doar de articole în care angajații suferă accidente ci mai degrabă de relația pe care o are cu abonații, modul în care sunt asigurate serviciile din contract și nu în ultimul rând de modul în care se realizează comunicarea cu aceștia, mai ales în situații de criză sau neprevăzute. 

Dar asta e doar părerea mea. 


Drepturi de autor și renunțarea la răspundere juridică

Site-ul Observatorul Prahovean (www.observatorulph.ro) conține, pe lângă fotografiile și materialele produse de jurnaliștii noștri, materiale protejate prin drepturi de autor a căror utilizare nu a fost întotdeauna autorizată în mod expres de către deținătorul drepturilor de autor.

În concordanță cu misiunea noastră, aceea de a asigura dreptul la informare al cetățenilor, considerăm că aceasta reprezintă o "utilizare corectă" și neangajantă în domeniul legilor copyright a oricărui material protejat prin drepturi de autor, așa cum este prevăzut în legislația națională, europeană și internațională (ex.: secțiunea 107 din Legea drepturilor de autor din SUA, Directiva UE, DIRECTIVA (UE) 2017/ 1564 și Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, actualizată – Art. 35, lit. f).

Excepție fac cazurile materialelor publicitare plătite (marcate cu: ”Publicitate” sau ”(P)”), acolo unde răspunderea juridică asupra textelor/fotografiilor aparțin în totalitate clientului nostru.

Dacă doriți să utilizați materiale protejate prin drepturi de autor de pe acest site în scopuri proprii, care depășesc utilizarea corectă, trebuie să obțineți permisiunea de la proprietarul drepturilor de autor.