În vederea reducerii numărului de accidente rutiere, autorităţile pregătesc un cadru legal de funcţionare a radarelor fixe.
Politia Rutieră a solicitat reintroducerea radarelor fixe, potrivit site-ului instituţiei. Reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Transporturilor vor lucra la pregătirea cadrului legal de funcţionare a acestor aparate. Direcția Rutieră a inițiat demersurile pentru reimplementarea radarelor fixe. Au fost destule probleme și discuții interminabile pe această temă și din acest motiv am cerut să participe toți factorii implicați în siguranța rutieră. După ce se va găsi cea mai bună soluție, vor urma recalibrări și reașezări ale radarelor fixe, astfel încât să servească în primul rând la reducerea numărului accidentelor rutiere, a declarat comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere. Unul dintre motivele pentru care autorităţile doresc reintroducerea radarelor fixe este reducerea numărului de accidente grave produse din cauza vitezei, dar şi a altor abateri pe care şoferii le comit atunci când ştiu că nu sunt văzuţi de nimeni. Conform statisticilor, se pare că viteza este principala cauză a accidentelor grave de pe teritoriul României. Anul trecut, în judeţul nostru s-au produs 403 evenimente rutiere cu urmări grave, majoritatea petrecute pe DN1. Pe locurile, în statistica de pe 2010 se află judeţele Iaşi, cu 341 de accidente şi Braşov, cu 338. Cele mai periculoase porţiuni ale Drumului Naţional 1 sunt la km 43 (intrarea în localitatea Pucheni), km 47 (între Pucheni şi Româneşti), 68 (la intrarea în Movila Vulpii) şi km 90 (după intrarea în Câmpina).