Primăria Ploiești și Uniunea Asociațiilor de Proprietari vor să reglementeze problemele legate de administratorii blocurilor care fug cu banii locatarilor. În cadrul unei întâlniri care a avut loc astăzi, la Palatul Administrativ, edilul municipiului a propus ca administratorii de bloc să ofere garanții la angajare pentru a preveni aceste situații.
Întâlnirea dintre reprezentanții Uniunii Asociațiilor de Proprietari și primarul municipiului Ploiești a avut drept scop prevenirea unor situații în care unii administratori își însușesc banii încasați de la locatari pentru plata facturilor. „Am solicitat această întâlnire și am stabilit niște pași foarte clari prin care și asociațiile de proprietari și UAP – ul să se implice. Mi s-a părut normal să explic ceea ce aș putea să fac eu pentru o cenzură a ceea ce înseamnă administratori și în al doilea rând cred că trebuie date și niște garanții în momentul în care un bloc își stabilește un administrator. Legal pot stabili ca administratorul respectiv să lase o garanție financiară de 10 milioane de lei vechi, de cinci milioane de lei vechi sau de 20 de milioane de lei vechi, astfel încât să nu mai apară surprize de genul acesta”, a susținut Andrei Volosevici, primarul municipiului Ploiești, care a precizat și situațiile în care municipalitatea se poate implica în rezolvarea unor probleme. „Sunt niște lucruri foarte clare. Eu pot interveni ca Primărie dacă unei asociații i se facturează mai mult decât a fost stabilit de Consiliul Local. Eu pot interveni dacă o asociație de proprietari nu are căldură sau apă caldă pentru că, până la intrarea în bloc, rețeaua nu este corect făcută și-atunci este problema Primăriei. Nu pot interveni însă în problemele care apar în cadrul asociației. Din punctul meu de vedere actualul regulament de organizare al asociației de proprietari a fost corect făcut. Noi ne dorim ca să nu se mai ajungă în situația ca atunci când începe sezonul de încălzire 300-400 de scări de bloc din Ploiești să nu beneficieze de furnizarea energiei termice pentru că există restanțe extraordinar de mari”, a precizat Volosevici. Potrivit edilului municipiului, locatarii blocurilor trebuie să fie lăsați de administratori să verifice lunar situația financiară a asociațiilor, astfel încât aceștia să nu fie puși în fața faptului împlinit atunci când se trezesc că nu mai au apă caldă sau rece la robinet, ca urmare a datoriilor acumulate către operatori. Discuțiile au vizat și spațiile din fața blocului, în vederea preluării de către asociațiile de proprietari a zonelor verzi. Următoarea întâlnire pe această temă va avea loc săptămâna viitoare.