Şantierele din Ploieşti reprezintă un real pericol pentru toţi participanţii la trafic, fie ei conducători auto, biciclişti, dar şi pietoni. Modul în care firmele desfăşoară lucrări de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor este total iresponsabil şi nu respectă criteriile minime de siguranţă, drept dovadă stând cazurile în care o maşină a intrat în şanţul săpat de mijlocul drumului, dar şi cazul unei tinere care şi-a fracturat coloana vertebrală după ce a căzut într-o groapă săpată pentru montarea unui stâlp.
Potrivit legislaţiei rutiere autoritatile publice locale, cu autorizatia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, semnalizate corespunzator, în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.
Mijloacele de semnalizare rutiera sunt:
a) sistemele de semnalizare luminoasa sau sonora;
b) indicatoarele;
c) marcajele;
d) alte dispozitive speciale.
Mijloacele de semnalizare rutiera se constituie într-un sistem unitar, se realizeaza si se instaleaza astfel încât sa fie observate cu usurinta si de la o distanta adecvata, atât pe timp de zi, cât si pe timp de noapte, de cei carora li se adreseaza si trebuie sa fie în deplina concordanta între ele, precum si într-o stare tehnica de functionare corespunzatoare.