Așa cum probabil ați intuit este o glumă inspirată de imaginile pe care vi le prezentăm la finalul acestui articol. De ani de zile Ploieștiul este deficitar la capitolul locuri de parcare și niciun edil nu și-a asumat un plan clar pentru rezolvarea acestei probleme.
Paradoxal însă, pe strada Cuza Vodă din centrul Ploieștiului, stradă pe care există o parcare cu peste 300 de locuri, șoferii preferă să-și lase mașinile la întâmplare, pe benzile de circulație.
Chiar dacă vorbim de o zonă centrală, ușor de verificat periodic de polițiștii locali sau de angajații SGU cu atribuții pe această linie, la orice oră din zi, cel puțin două mașini pot fi găsite staționând neregulamentar.
Imaginile de mai jos au fost surprinse joi, în jurul prânzului.
În cazul în care Poliția Locală și SGU nu aplică legea, propunem Primăriei Ploiești transformarea străzii Cuza Vodă într-o mare parcare, fără plată.
Ok am inteles gluma,dar….Inchideti strazile cum? Cu bariere, cu bolarzi, cu bucati de beton ca cele de pe mijloc dn-uri. Eu asta inteleg prin „inchidere”. Apoi daca sunt inchise strazile, cum intra soferii pt a parca ( fara plata )?
100.000 de mii auto la 180.000 de locuitori . Daca aplicam amenzi , cu ce se rezolva situatia? Terminati cu amenzile, nu aceasta e solutia. Dl.primar in exercitiu sa-si arate maiestria prin crearea de locuri de parcare, prin imbunatatirea transportului in comun pt a descuraja locuitorii in a-si mai folosi masinile personale, etc. etc.
Sunt studii si experimente chiar facute – pana si transportul public gratuit NU a redus semnificativ folosirea masinii personale(sau de serviciu).
Singura solutie e coercitia,adica interzicerea folosirii+amenzi drastice.Dar cum la noi e democratie numai la drepturi…mai greu.
Asa, hai cu comunismul! Sa restrictionam, sa amendam, dar sa nu facem locuri de parcare.
Strazile in Romania in general sunt stramte, iar daca se parcheaza si pe stânga si pe dreapta devine imposibil sa mai treaca doua masini (fiecare pe sensul ei). Sa faca strazile cu sens unic si astfel se parcheaza pe o banda si cealalta ramane pentru circulatie. Iar cei de la blocuri sa-si parcheze masinile in parcarea blocului nu la mine la poarta sa o vada de sus ca n-are geam spre parcarea blocului. Sa se faca parcari cu ecuson ca in Rm. Valcea (platesti anual o taxa, locul e legat de domiciliu, 1-2 locuri de familie), iar fara taxa platita nu ai voie sa parchezi decat pe locuri cu plata la ora. DAR sa fie amenajate parcari inainte de toate. In Cioceanu sunt familii care au 4-5 masini (doua-trei personale si doua de serviciu si toate parcate pe strada chiar adaca mai au si garaj in curte – acolo tin muraturile). Unul care are si el o masina n-are loc de astia cu 4-5. Noi ne luptam sa ni se ia gunoiul din oras si visam la parcari.
lipsa autoritate locala !!! si citi bani ar face numai din acesta operatiunie de a disciplina soferii. inteleg unde nu este loc nu este dar unde avem 2 parcari si suntem smecheri , primaria poate aplica amenda pe smecherie. solutia este simpla , desfiintarea politiei locale si angajarea unei firme private care sa verifice si sa aplice amenzi in baza imputernicirii Primarului ( am vazut asta cu ochii mei Burgas Bulgaria) . firma ar fi platica cu procent din amenda deci ar fi interesata sa aplice ( corect) amenzile.
Cel mai bine ar fi sa sistematizeze circulatia prin folosirea mai multor strazi in special in zonele aglomerate din centru, pentru circulatie pe un singur sens, iar sensul celalalt sa fie marcat pentru parcari…evident parcometrele sa fie functionale, iar cei care se zgarcesc la 3 lei sa fie blocati si sa plateasca 100!
Problemele sunt două: lipsa educației și a bunului simt. Sunt două parcări in zonă: Omnia și Cuza Vodă care sunt aproape goale. Organici să-și facă treaba pentru care este plătite! SIMPLU!!
Și dacă se alege soluția locurilor de parcare alocate contra cost cum va fi?! Șmecherii cu relații vor avea locuri(!!!!) de parcare în apropierea domiciliului iar fraierii de rând pe unde apucă (dacă) și ei…..Ca și cu locurile de parcare rezervate persoanelor cu handicap: s-au umplut strazile de asemenea locuri și multe din aceste persoane sunt departe de a avea probleme medicale. Pe de altă parte, în cazul locurilor de parcare rezervate contra cost apare următoarea situație: în momentul în care proprietarii acestora sunt plecați, locurile respective vor rămâne practic blocate, neputând fi folosite de altcineva. Cât despre domnul primar…..să avem „puțintică rabdare”: nu este superman, nu poate repara/soluționa el în câteva luni ce nu au facut alții. Mai ales că, din câte se aude, cei din Consiliu sunt din vechea gardă și îi pun bețe’n roate pe cât se poate (vezi situația cu firma care lua gunoiul menajer: s-au pus de-a curmezișul până a rămas „cine trebuie”).