Se lucrează intens pe șantierul lotului doi, Mizil – Pietroasele, de pe autostrada Ploiești – Buzău, parte din viitoarea autostradă a Moldovei. Este prima autostradă din România pe care se lucrează integral, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, și care, la finalul execuției, va lega Moldova de Muntenia.
La momentul de față, pe șantierul Lotului 2: Mizil -Pietroasele al Autostrăzii Moldova A7 (Ploiești-Buzău), se lucrează atât la corpul autostrăzii, cât și la structuri (poduri și pasaje).
Stadiul lucrărilor, din spusele lui Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, este următorul:
-au fost finalizate 22 din 29 podețe și se lucrează la restul de 7 podețe
-se execută lucrări de montare a liselor de parapet, urmând să fie turnată placa de suprabetonare la podul peste pârâul Valea Ceptura II (km 22+134)
-a fost armată placa de suprabetonare aferentă podului peste pârâul Ghighiu (km 22+600)
continuă armarea radierelor la Pila 1 și Culeea 1 aferente pasajului pe DJ102D peste autostradă (km 23+732) și pasajului pe DJ100C peste autostradă (km 20+809)
-a fost finalizată montarea predalelor aferente podului peste pârâul Râiosu (km 27+294) și urmează montarea liselor de parapet și turnarea plăcii de suprabetonare
-se montează predalele prefabricate din beton la pasajul peste autostradă de la (km 29+263)
-au fost montate grinzile prefabricate, predalele, lisele de parapet aferente podului peste pârâul Naianca (km 34+369)
-au fost montate grinzile prefabricate aferente podului peste pârâul Leoteasca (km 45+407) și se lucrează la montarea predalelor
-a fost realizată rețeaua electrică pentru iluminat pe o lungime de 9 km
-s-au asfaltat sensurile giratorii ce intersectează DJ100C
-se așterne stratul de fundație din balast între podurile de la km 22+134 și km 22+606
-se lucrează la stabilizarea umpluturilor și strat de formă între km 33+800 – km 49+350
-au fost realizate șanțurile de scurgere a apelor pluviale pe o lungime de 14 km
-se realizează forajul orizontal în vederea relocării conductei de gaz OMV Petrom
Pentru darea în trafic cat mai repede a acestui lot, este nevoie de o colaborare foarte strânsă între factorii implicați, implicit între constructorii asociați pentru realizarea acestuia.