- Publicitate -

Cauza accidentului aviatic de la Strejnic, soldat cu moartea pilotului Dan Ştefănescu

Data:

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a finalizat ancheta privind accidentul din martie 2022, în apropierea aerodromului Strejnic, soldat cu decesul pilotului Dan Ştefănescu.

- Publicitate -

Pilotul Dan Ştefănescu, membru al grupului Iacării Acrobaţi, a decedat în urma unui accident aviatic produs, la data de 26 martie 2022, în apropierea aerodromului Strejnic. Dan Ştefănescu avea peste 16.000 ore de zbor la activ, notează Știrile Pro TV.

Potrivit raportului întocmit de AIAS, „cauza producerii accidentului o constituie pierderea controlului aeronavei, ca urmare a ruperii piesei fixare profundor stânga care a dus la pierderea comenzii acestuia”.

În plus, în jurnalul tehnic al aeronavei nu au fost găsite înregistrări privind intervenţii la sistemul de fixare al profundorului, deși fabricantul recomandă o astfel de reparaţie.

- Publicitate -

„Această aeronavă a fost fabricată în Rusia de firma Sukhoi pentru a participa la competiţiile de acrobaţie aeriană. În anul 2004 a obţinut primul certificat de navigabilitate ‘EXPERIMENTAL’ în statul de înmatriculare (SUA). Începând cu data de 24.04.2008 a fost emis un certificat de navigabilitate similar cu valabilitate nelimitată, fiind permise zboruri acrobatice. La acest certificat au fost anexate limitări de operare (Experimental Operating Limitation), unde, conform punctului (17), este necesar ca la fiecare 12 luni să fie efectuată o inspecţie în conformitate cu FAR 43 Apendix D. Fabricantul recomandă efectuarea reparaţiei capitale la îndeplinirea uneia dintre următoarele condiţii: 1250 ore zbor sau 2500 aterizări (pe piste betonate) sau la 10 ani. De la data fabricaţiei şi până la data accidentului, logbook-ul aeronavei nu conţine înregistrări privind reparaţia capitală a aeronavei. Conform reglementărilor FAA, pentru aeronava care are certificat de navigabilitate EXPERIMENTAL, este necesar ca anual să fie efectuată o inspecţie care să confirme că aeronava îndeplineşte condiţiile de siguranţă pentru operare. Nu sunt alte cerinţe explicite privind întreţinerea tehnică a aeronavei. (…) Din anul 2008, activităţile de întreţinere s-au efectuat în conformitate cu reglementările FAA, respectiv FAR 43 Anexa D. (…) În timpul investigaţiei nu au putut fi identificate înregistrări privind efectuarea reparaţiei capitale, numărul aterizărilor efectuate (pistă de iarbă şi pistă betonată) şi nici numărul orelor efectuate în regim acrobatic”, arată AIAS, potrivit Agerpres.

Ultima inspecţie anuală a fost consemnată în data de 5 mai 2021, cu aproape un an înainte de producerea tragediei.

Cum ți se pare subiectul?

Loading spinner

Ce părere ai? Comentează aici!

Comentariul tău
Numele tău

- Publicitate -

Sondaj Observatorul Prahovean

Provocarea Observatorul Prahovean

Doctor bun

- Publicitate -

Antreprenori de succes

Exclusiv

Ce vrea Liviu Drăghici de la administrația locală Ploiești

Observatorul Prahovean începe, la debutul anului 2025, o serie...

Ce se întâmplă cu drumul expres Găești – Ploiești în Prahova

Drumul expres Găești – Ploiești, una dintre investițiile majore...

Stelian Muscalu: „Creșterea TVA e sinucidere!” Cum o evităm

Creșterea TVA este o măsură fiscală care intră în...

Cum se transformă în Prahova microbuze de top – succesul Aveuro Internațional

Campania „Din Prahova pentru România” reunește cei mai de...

Andrei Volosevici, fostul primar al Ploieștiului, rămâne sub control judiciar

Procurorii au prelungit măsura controlului judiciar pentru Andrei Volosevici,...
- Publicitate -

Știri noi

Tanczos Barna garantează cu funcția că nu se mărește TVA-ul

Tanczos Barna, ministrul Finanțelor, a declarat pentru Antena 3...

Contractul pentru mărcile Petrolul a fost prelungit oficial

Reprezentanții clubului Petrolul Ploiești au anunțat marți seara, oficial,...

Ce vrea Liviu Drăghici de la administrația locală Ploiești

Observatorul Prahovean începe, la debutul anului 2025, o serie...

Vechimea în muncă la pensie. Cum o afli fără carte de muncă

Cum poate fi dovedită vechimea în muncă la pensie...

Imagini de la prezentarea lui Adrian Mutu la Petrolul

Adrian Mutu, noul antrenor al Petrolului Ploiești, a fost...
- Publicitate -

Emisiuni

Escrocherii în numele unor vedete precum Esca, Delia sau Măruță

În ultima emisiune Observatorul Prahovean LIVE, de vineri, 10...

Schimbarea de la Ploiești

În prima ediție a emisiunii Observatorul Prahovean LIVE din...

200 de Elevi din Prahova unesc comunitatea pentru a ajuta doi frați orfani

Cel mai recent episod al podcastului „Ploieștiul Nostru” îl...
- Publicitate -

Vox Publica

Domnule primar, o casă din Ploiești se dărâmă peste o stradă

Mi-ar fi ușor să scriu un articol despre cum...

De ce ”ordonanța trenuleț” este o mizerie

Celebra ordonanță trenuleț (OUG 156/2024) a fost publicată în...

Studenții sunt supărați pe limitarea facilităților de transport CFR. De ce?

Românii s-au obișnuit cu pomenile, cu gratuitățile, cu subvențiile,...
- Publicitate -

Pe aceeași temă

Imagini de la incendiul violent din Cerașu. Ard trei case

Trei locuințe au luat foc marți după amiază în...

Incendiu violent în Prahova. Trei case ard la Cerașu

Incendiu de amploare marți după amiază în satul Slon...

Incendiu la o casă din Câmpina [FOTO]

Pompierii prahoveni au fost solicitați să intervină marți după...

Cât vor costa căldura și apa caldă în Ploiești în ianuarie

De la 1 ianuarie, subvenția la gigacalorie s-a redus...
- Publicitate -

Poveste premiată la concursul Vreau să povestesc: „File”

Observatorul Prahovean, în colaborare cu Muzeul Județean de Istorie...

Record de viteză, marți dimineață, pe DN1 în Prahova

Polițiștii Serviciului Rutier Prahova au organizat o acțiune rutieră...

Incendiu la o casă din Băicoi! Imagini cu intervenția pompierilor

Un nou incendiu, al treilea de astăzi, a izbucnit,...