Tot mai mulți proprietari de mașini dotate cu filtru de particule au renunțat, din motive financiare, la acest dispozitiv. Autoritățile atrag atenția că această practică este ilegală.
Pentru că un filtru de particule cu care sunt dotate motoarele Diesel costă între 500 și 3000 de euro, mulți proprietari de mașini recurg la eliminarea acestora.
După această procedură, care nu este autorizată de fabricant, mașina devine mult mai poluantă, iar acest lucru este dovedit de stațiile ITP autorizate.
Aceste unități sunt obligate să nu aprobe inspecția tehnică periodică și să trimită proprietarii de mașini la service pentru intrarea în legalitate.
”Au fost foarte multe persoane care au venit fără filtru de particule, unii chiar nu știau, așa au cumpărat mașina. Noi le respingem mașina pe motivul acesta, îi îndrumăm către service pentru înlocuirea filtrului sau montare după caz, iar apoi revin pentru ITP” a declarat pentru Observator News Robert Tăicuțu, inspector ITP.
Șoferii care circulă cu mașini fără filtru de particule pot rămâne fără certificat de înmatriculare dacă sunt surprinși în trafic de inspectorii RAR.
În plus, ei riscă amenzi de până la 1000 de lei.
Și unitățile service care elimină filtrele de particule pot fi sancționate cu până la 10.000 de lei.