Dacă în anii anteriori, spectacolul de pe cerul Prahovei era unul care te lăsa „cu gura căscată”, la propriu, de data aceasta, demonstrațiile aviatice nu au mai făcut senzație. A fost un show aerian de circa un minut. Se pare, motivul este acela că nu au mai existat fonduri pentru alimentarea cu combustibil a aparatelor de zbor.
Comemorarea pionierului aviației române și mondiale a fost, anul acesta, mult mai săracă. Discursuri, impresionanta gardă de onoare, momentul festiv al depunerii de coroane și un sobor de preoți care a ținut o scurtă slujbă în memoria marelui inventator.
Macheta avionului la scară naturală, cu care Aurel Vlaicu s-a prăbușit la Bănești, în fatidica zi de 13 septembrie a lui 1903, a fost, și de această dată, prezentată lângă monument.
Demonstrațiile aeriene care altădată făceau spectacol pe cerul Prahovei au fost, însă, unele care nu au mai smuls nici aplauze, nici stare de extaz în rândul participanților. Câteva formații de avioane ușoare au survolat zona. Fără acrobații, fără manevre amețitoare pe cer, fără picaje de la înălțime și fără explozii și fum, așa cum erau în anii anteriori show-urile aviatice.
Citește și: VIDEO-110 ani de la primul zbor al lui Aurel Vlaicu. Momentul a fost marcat la monumentul din Bănești
13 septembrie 1913 este data fatidică în care inventatorul a plecat din București, îndreptându-se spre Ploiești, unde a aterizat pentru alimentarea avionului. Apoi a decolat pentru ultimul său zbor. A fost zborul lui spre infinit. Deasupra localității Bănești a pierdut din înălțime și apoi s-a prăbușit.
Cauzele nu sunt nici acum cunoscute, fiind avansate mai multe ipoteze, printre care cea a unui atac de cord sau a unor probleme tehnice.
Cum ți se pare subiectul?