Din punctul meu de vedere, la Ploiești cel puțin, serviciul de curierat pe care îl oferă cei de la Sameday, se încadrează în categoria „doar dacă nu ai de ales…”. Cred că, din punct de vedere al neseriozității, numai DPD-ul le face concurență.
Recent, la o conferință realizată de Ziarul Financiar, ZF High-Tech Innovation Summit 2021, Dragoș Bărbulescu, CTO al Sameday (Chief Technology Officer, adică, pe românește, directorul tehnic), declara: „Vrem să integrăm tehnologii precum machine learning pentru a optimiza rulajul în rețeaua easybox, avem un proiect cu drone, pentru că vrem ca transportul pe distanţe medii între localitățile mari să le facem cu avioane fără pilot şi am început discuţiile cu o companie care dezvoltă în această zonă, am început să explorăm opţiuni. Vom trasporta pachete în jurul a câteva sute de kilograme, în încercarea de a reduce presiunea pe reţeaua de tiruri şi putem reduce durata medie de transport de la 8 ore la 2-3 ore.”
Cred că, din dorința de a se alinia noilor dezvoltări din domeniul tehnologiei, Sameday pierde din vedere problemele la nivel local cu care se confruntă. Și nu doar în Ploiești…
Dacă nu ar fi partener eMag, în mod sigur nici nu ar avea atâția clienți. Dacă lumea ar putea să-și aleagă firma de curierat atunci când comandă pe eMag, nu știu câți ar alege Sameday.
Dacă este să centralizăm reclamațiile, motivele principale care răzbat sunt: slaba pregătire, indolența și nepăsarea curierilor, adică a acelor angajați care reprezintă legătura directă cu clientul plătitor.
Nimeni nu se plânge de transport întârziat pe distanțe lungi. Problema majoră o reprezintă drumul coletelor de la depozitul din Ploiești și până la client.
Stai acasă să primești coletul și afli că… nu ai fost găsit la adresă
Atât Sameday, cât și DPD, și-au făcut un obicei din a nu livra sâmbăta, de exemplu. Poți să plătești transport pentru sâmbătă. Poți chiar să rămâi special acasă sâmbătă pentru a aștepta coletul. Ba chiar poți să primești sms: „Coletul X îți va fi livrat în cursul zilei de astăzi…”.
Dacă ziua respectivă este sâmbătă, așteaptă-te ca în jurul prânzului, să primești un alt sms: „Te-am căutat să livrăm comanda cu nr. 2EMGXXXXXX111111. Pentru detalii poți apela 072XXXXXXX. Echipa Sameday”. 🙁
DPD-ul are o altă formulare: „În data de XX.XX.XXXX am incercat livrarea expeditiei XXXXXXXXXX. Expeditia poate fi preluată și de la oficiul DPD intre 09-17 in max 7 zile. Info locatie 07XXXXXXXX”. Cu alte cuvinte, chiar dacă ai plătit livrarea până la ușă, mișcă-te și ia-ți singur coletul.
Ciudat este și faptul că, dacă încerci să contactezi curierul în momentul în care ai primit sms-ul, nu răspunde nimeni la acel număr de telefon, sau, este direct închis. „Abonatul apelat are telefonul închis sau nu se află în raza… etc.”
Încerci să suni la depozit. Dacă ai răbdarea să aștepți până prinzi legătura, afli că, în sistem, apari că nu ai fost găsit la adresă. Degeaba încerci să-i explici celui de la capătul celălat al firului că tu ești și ai fost acasă tot timpul. Cel mai bun lucru la care te poți aștepta este să îți spună că îți va fi livrat coletul a doua zi… sau luni. Niciodată nu s-a întâmplat ca, în urma unui astfel de telefon, curierul să îți livreze totuși produsul în ziua respectivă.
Ai mobilă luată și care trebuie să îți vină cu Sameday? Așteaptă-te să o iei din fața blocului
O altă problemă este transportul obiectelor mari, de mobilier. O pensionară de 73 de ani și-a cumpărat, cu ajutorul fiului, un dulap de pe eMag. Livrarea s-a făcut cu Sameday, bineînțeles. Nu mică i-a fost surpriza femeii când a primit un telefon că ajunge curierul și să coboare să își ia dulapul că ajunge în câteva minute. Nu i-a mai trebuit femeii niciun dulap. A sunat ulterior la eMag și a făcut reclamație. Degeaba…
Personal, am cumpărat un pat de o persoană cu livrare Sameday. Am primit același telefon să cobor să iau patul. Am reușit totuși să îl conving pe curier să îl aducă până sus. Era împărțit în trei pachete. Cât m-a costat în final? Păi costul transportului cu tot cu prețul cerut de curier pentru a mi-l aduce până sus, s-a ridicat la jumătate din valoarea patului. Dar, am plătit, pentru că aveam nevoie urgent de acel pat.
Pe asta cred că se și bazează… Omul are nevoie, deci dă! Eu am dat, pensionara de 73 de ani nu a dat. Totuși, per total clienți, cred că sunt mai mulți ca mine și mai puțini ca ea.
Dacă la eMag, sau la alte magazine online cu livrare la domiciliu, aș avea posibilitatea de a-mi alege firma de curierat, chair și cu bani în plus dați, nu aș opta pentru Sameday sau DPD.
Din experiența personală, cel mai bine lucrez cu cei de la Fan Courier. De la ei, primesc dimineață la 8 și ceva sms că a ieșit coletul din depozit, iar între 9.30 și 10.30 știu că vine coletul. Întotdeauna s-a întâmplat așa, chiar și în perioadele aglomerate de sărbători.
Nici celor de la Urgent Cargus nu am prea multe să le reproșez. Poate doar anul trecut, în perioada pandemiei, înainte de vaccinare… Atunci ne chemau să luăm coletul de la mașină pentru că nu mai aveau voie să intre în blocuri. Sau cel puțin asta susțineau curierii…
Așa că, până la drone și investiții în tehnologie de ultimă generație, poate ar fi cazul ca firmele de curierat să investească în primul rând în angajați și în traininguri pentru aceștia.
Până să vină drona să îmi lase coletul la ușă sau pe balcon, voi primi în continuare sms-uri că nu am fost găsită acasă de curier ca să îmi livreze pachetul. 😊
Sursa foto: cancan.ro
Țepari și DPD și Sameday
Acelasi comportament al curierilor DPD si in Bucuresti…niste….de oameni….
Mda…fiecare curier are zona lui si traseul lui. In zona nord, Fan vine in jur de 9:30 maxim 10. Dar in Malu rosu dupa ora 3. Deci depinde de zona in care stai. Si asta e valabil pentru orice curier. Dar si sa platesti 40 lei un colet la fan si sa-ti spuna ca atat e coletul, un colet de 2 kg, mai bine lasa.
Asta depinde de curieri,
De exemplu la Cluj in mare parte fan si cargus trimite mesaje de minciuna. Sameday in 90% dintre cazuri aduce coletul la timp si dpd la fel.
Jepcari! Toate firmele de curierat sunt așa. Cerințele pentru serviciile oferite de ele sunt foarte mari de aceea există acest comportament.
Sameday este varza si in Bucuresti. Si eu am patit la fel, am primit mesaj de la Sameday ca am fost contactat si nici macar nu am fost sunat. Nu-i problema, sun inapoi, surpriza, nu raspunde nimeni. Iar livrarea o fac dupa ora 14:00, practic in ziua aia nu mai faci nimic, astepti curierul sa vina cand are el chef.Am lasat si magazinului (Vexio) un mesaj, sa nu mai livreze cu Sameday, deaia nici nu am mai luat coletul dar tind sa cred ca Sameday are alt pret tarifar, un tarif mai mic, la sutele de colete ce trebuiesc livrate fata de Fan Curier sau alt curier mai serios (ma rog, vorba vine) De acum incolo cand comand ceva si vad curier Sameday (pentru ca majoritatea magazinelor nu arata de la bun inceput cand faci comanda cu ce curier vine) o sa le anulez comanda pe motivul asta. Ar trebui sa-si schimbe numele din Sameday in Otherday, e mult mai legit.
Eu,sincer,am fost mulțumit de Sameday.Pe zona Nord vine în jur de 10-11 dimineața.Nu mai luați în brațe Fan Courier, că un colet mi l-au trimis varză la Brașov,iar alt colet a ajuns la Timișoara după două săptămâni.Problema principală este salariul mic care nu motivează deloc.Salariu mic=indolență,nepăsare.La asta se mai adaugă și faptul că oamenii îi tratează ca și cum i-ar fi câștigat la pufuleți.Acum cum crezi că un singur om duce un dulap la etajul 4?Trebuia să-și aducă și baba un om,sa-l ajute,la fel și cu patul,ăla e singur,adu-i un om să-l ajute.A doua problemă o reprezintă subcontractorii;ăia sunt niște văcari care-și închiriază mașinile lor la firma de curierat și vor să ia 10 piei de pe o oaie,fiind tratați prost, angajații pleacă și vin alții,nefiind suficient timp pentru a se construi o relație durabilă cu clienții.Pe scurt îl doare pe ăla la banană că nu ți-ai primit tu hăinuțele,pantofiorii,telefonul,pentru că el are foarte multe livrări,pe scurt subcontractorul trebuie să-și scoată banii de salarii,uzura mașinii,etc.Și pentru asta trage tot pe curier.
Fix acelasi lucru se intampla si la FanCourier cu coletele care vin din afara tarii prin Eurodis, FC fiind partener Austrian Post si Hermes.
Poti avea chiar surpriza sa afli ca livrarea nu a fost posibila pentru ca adresa este gresita, desi nu e, actualizarile aparand pe Eurodis, dar lipsind pe trackingul FC.
Un reporter bun ar fi mers o zi cu un curier să vadă cu ce fel de clienți interacționează… Cum este scanat primul colet , e asaltat de telefoane… Ba că nu sunt acasă decât după 5, ba că a scris greșit adresa și să fie livrat la servici, bineînțeles in alta zona, ba că se grăbește și nu poate sta toată ziua pt un colet… Clientul nu înțelege ce e aia o rută , că trebuie făcută într-o ordine… Și câte zile are un om pe pământ… Să muncim 6 din 7? De ce? E adevărat că de sus vin problemele și soluțiile… Ziua se incepe la 7 dimineața în depozit și se termină la 7-8 tot în depozit… Câți curieri pot menține acest stil de viață?
am si eu o situatie in care primesc mesaj in data de 8 Decembrie precum ca in ziua respectiva va fi livrat coletul X dar ce sa vezi NICI PANA IN ZIUA DE ASTAZI NU AM PRIMIT ACEL COLET.Am avut indrazneala sa sun la Sameday Ploiesti si intr-un final raspunde un tip foarte arogant care-mi spune ca acel colet a fost livrat in ziua respectiva si bineinteles si achitat.Oare ce se intampla cu acesti domni?Oare pentru asta platim atatia bani? sa fim mintiti fara scrupule?! RUSINE SAMEDAY!!!