Noi reglementări privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto se aplică din 13 decembrie, după ce un Ordin al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a intrat în vigoare la acea dată, scrie avocatnet.ro.
Ordinul Comsiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 22/2012 pentru modificarea şi completarea Normelor privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 14/2011 a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 840, din 13 decembrie şi a intrat în vigoare la aceeaşi dată.
Potrivit noilor reglementări, asigurătorul RCA are obligaţia de a solicita informaţii suplimentare în cazul acelor vehicule pentru care se solicita asigurarea în vederea înmatriculării/înregistrării în România.
Astfel, solicitanţii vor prezenţa dovadă înregistrării fiscale a vehiculului respectiv pe numele noului proprietar, precum şi toate informaţiile necesare pentru evaluarea riscului, conform propriilor criterii stabilite în tariful de prima. Ulterior, asigurătorul trebuie să verifice corectitudinea informaţiilor privind datele de identificare şi tehnice ale vehiculului, precum şi ale proprietarului/utilizatorului acestuia.
sursa: realitatea.net