Optsprezece reprezentanţi din nouă ţări europene viti-vinicole s-au întâlnit în decembrie 2011, la Şcoala de Oenologie Changins din Elveţia pentru a lansa proiectul educaţional european “EQWine”.
Cu participarea Colegiului Agricol “Gheorghe Ionescu-Siseşti”,din Valea Călugărească, proiectul de parteneriat EQWine a demarat în scopul de a realiza o schimbare şi în acelaşi timp o armonizare a învăţământului viti-vinicol, în accord deplin cu standardele europene de calificare. Obiectivele proiectului sunt: compararea curriculumului şcolar specific fiecărei ţări implicate (şi realizarea unui schimb de experienţă în acest sens) şi înlesnirea educaţiei în străinătate pentru elevii din sistemul de învăţământ tehnologic/vocaţional. ”Cooperarea cu alte şcoli-partenere este deja o tradiţie pentru Colegiul Agricol “Gheorghe Ionescu-Siseşti”,din Valea Călugărească – schimb de elevi şi profesori, în scopul efectuării unor vizite tehnice şi culturale sau în scopul cercetării. În viitor, ne dorim ca aceste schimburi între şcolile tehnologice/vocaţionale să devină şi mai uşor de realizat. Ceea ce facem în prezent este să educăm tineri care ar putea deveni în viitor viticultori şi vinificatori bine pregătiţi, cu un orizont educaţional larg, şi de ce nu, chiar capabili de a îşi deschide o afacere proprie”, ne-a declarat Loredana Duca, profesorul coordonator al proiectului în care este implicat colegiul din Valea Călugărească. La prima întâlnire a proiectului EQWine, discuţii intense privind realizarea unui curriculum european fundamental au demonstrat faptul că un schimb de elevi din Portugalia în România pentru cursuri de teorie şi practică nu este un lucru simplu de realizat. Cei optsprezece profesori, specialişti, directori au conceput un catalog de obiective de învăţare, în Elveţia, au proiectat sarcini de probă pentru o evaluare standard de învăţare şi au discutat despre posibilităţi concrete de schimburi între şcoli. Ideile au apărut de la un proiect internaţional desfăşurat pe mai multe săptămâni al mai multor clase de plantare a viilor în străinătate: o viziune de viitor acum, dar un prim pas realizat prin proiectul EQWine. Luând în considerare detaliile tehnice şi cerinţele regionale specifice, a conveni asupra unei baze comune s-a dovedit a fi dificil. Totuşi, s-a ajuns destul de repede la concluzia că toate rezultatele proiectului ar trebuie să fie în accord cu nivelul 4 al standardelor europene de calificare – ceea ce corespunde cu pregătirea unui tehnician viti-vinicol calificat bun în România.
Cum ți se pare subiectul?